Роль ідеологічних чинників у формуванні дружніх стосунків студентської молоді: результати дослідження з факторіальним дизайном

  • Alla Marchenko Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна
  • Mykola Sydorov Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0002-5333-8393
Ключові слова: факторіальний дизайн в опитуванні, ідеологічні чинники, дружні стосунки, студентська молодь

Анотація

Стаття ґрунтується на експериментальних опитуваннях, проведених восени 2015 р. в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Метою дослідження став аналіз ролі ідеологічних чинників у формуванні дружніх стосунків у період суттєвих соціально-політичних змін в Україні, теоретичним підґрунтям чого став символічний інтеракціонізм та теорія соціального обміну. Задля аналізу даних використовувався метод віньєток. У виміри віньєток включені такі характеристики, як стать, вік, регіон, мова, ставлення до «Євромайдану», ставлення до навчання в університеті, наявність досвіду допомоги від вказаної особи та способи проведення вільного часу. Результати дослідження демонструють, що ставлення до «Євромайдану» залишається важливим критерієм дружнього спілкування. Окрім того, дослідження виявило ряд інших важливих аспектів дружніх відносин, серед яких ідеологічні чинники не відіграють суттєвої ролі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Alla Marchenko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент  кафедри методології та методів соціологічних досліджень факультету соціології, alla.marchenko82@gmail.com

Mykola Sydorov, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна

кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри методології та методів соціологічних досліджень факультету соціології, myksyd@knu.ua

Посилання

Keller M. A Cross-Cultural Perspective on Friendship Research / Monika Keller // ISBBD Newsletter. – Serial №. 46(2). – Р. 10-14.

Як змінилось ставлення українців до Росії та росіян та росіян до України – Результати спільного проекту Київського міжнародного інституту соціології та російської неурядової організації «Левада-центр» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=502&t=3&page=1

Сидоров М. Використання факторіального дизайну для вивчення значущості факторів вибору студентами робочого місця / Микола Сидоров // Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies. ISSN 2409-952X. – 1 (3). – 2015. – Р. 83-96.

Сидоров М. В.-С. Практична реалізація факторіального дизайну засобами R. / М. В.-С. Сидоров // Соціологічні студії : Науково-практичний журнал. – №2 (7). – 2015. – С. 58-66.

Сидоров М. В.-С. Використання LimeSurvey для онлайн реалізації факторіального дизайну в опитуваннях / М. В.-С. Сидоров, О. С. Середа, О. М. Мраморнова // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки : Збірник наукових праць. – Вип.4 (29). – К. : Логос, 2015. – С. 134-111.

Bellah R. N. et al. Habits of the Heart. Individualism and commitment in American life / Bellah R. N. et al. – First edition in 1985. – Published in 2007. – Berkeley : University of California Press.

Ритцер Дж. Современные социологические теории / Дж. Ритцер. – 5-е изд. – СПб. : Питер, 2002. – 688 с.

Blau P. M. Inequality and Heterogeneity. A Primitive Theory of Social Structure. – New York : Free Press, 1977.

Allan Graham. Friendship: Developing a sociological perspective / Allan Graham. – Hemel Hempstead : Harvester Wheatsheaf, 1989.

Miller McPherson, Lynn Smith-Lovin, and James M Cook. Birds of a Feather: Homophily in Social Networks / Miller McPherson, Lynn Smith-Lovin, and James M Cook // Annual Review of Sociology, 2001. – № 27. – Р. 415–444.

Pahl R. Between family and friends: a longitudinal study of friendship choice / Pahl R., Pevalin D. // The British Journal of Sociology, 2005. – № 56 (3). – Р. 433-450.

Marsden P.V. Core discussion networks of Americans / Marsden, P.V. // American Sociological Review, 1987. – № 52. – Р. 122–131.

Forbes Kevin F. & Zampelli Ernest M. The impacts of religion, political ideology, and social capital on religious and secular giving: evidence from the 2006 Social Capital / Forbes Kevin F. & Zampelli Ernest M. // Applied Economics, 2013. – Volume 45, Issue 16. – Р. 2481-2490.

Dijk Van Teun. Ideology: A Multidisciplinary Approach / Dijk Van Teun. – Sage, 1998. – 366 p.

Auspurg Katrin. Factorial Survey Experiment /Auspurg Katrin, Hinz Thomas. – Sage, Series : Quantitative Applications in the Social Survey, 2015. – Vol.175. – 143 p.

Марченко А.М. Методичні особливості реалізації експериментального дизайну в опитуванні (на прикладі пілотного дослідження ролі ідеологічних чинників у дружніх стосунках) / Марченко Алла Михайлівна., Сидоров Микола Володимир-Станіславович // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : Збірник наукових праць. – Вип. 20. – Харків, 2014. – С. 116-122.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Marchenko, A., & Sydorov, M. (2017). Роль ідеологічних чинників у формуванні дружніх стосунків студентської молоді: результати дослідження з факторіальним дизайном. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 227-233. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8092
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді