Розробка нової освітньої політики як найважливіша умова модернізації сучасної освіти

  • Valentina Astakhova Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія», вул. Лермонтовська, 27, Харків, 61024, Україна https://orcid.org/0000-0002-6888-1823
Ключові слова: інноваційна освітня політика, соціальна детермінація і соціальне партнерство, діалогове спілкування, творче навчання, проблемно-орієнтований підхід до управлінської діяльності

Анотація

У статті розглядаються шляхи розробки інноваційної освітньої політики як на державному рівні, так і в межах окремого навчального закладу. Визначаються причини, які вимагають негайного вирішення пов’язаних з цим завдань, формулюються базові принципи і конкретні напрями діяльності на окремих напрямках цього процесу. Обґрунтовується висновок про те, що освітня політика на будь-якому рівні повинна бути спрямована на завдання випереджуючого, а не наздоганяючого, тим більше копіюючого чужий досвід розвитку. Підкреслюється, що, розробляючи інноваційну освітню політику на кожний наступний стратегічний етап, необхідно враховувати і власні реальні можливості, і свій попередній досвід з його досягненнями і прорахунками, і досвід інших навчальних закладів та національних освітніх систем. Однак, у першу чергу, треба мати досить вагомий набір нових ідей та оригінальних підходів, здатних не лише істотно підняти рівень навчального процесу та науково-дослідницької діяльності, але й здійснити справжній прорив у справі реалізації нових завдань інституту освіти. При цьому необхідно враховувати, що вдосконалення інноваційної освітньої політики можливо лише за умов включення в цей процес якомога більше досвідчених науково-педагогічних працівників та управлінців, а також зацікавлених студентів і навіть стейкхолдерів. Сформувати у цих людей нове мислення, об’єднати їх і спрямувати на досягнення поставленої мети – це одне з головних завдань перспективної освітньої політики.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Valentina Astakhova, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія», вул. Лермонтовська, 27, Харків, 61024, Україна

доктор історичних наук, професор, радник ректора, rector.hgu.nua@ukr.net 

Посилання

Тощенко Ж. Т. Время АКМЭ / Ж. Т. Тощенко // Социс. – 2014. – № 7. – С. 3-11.

Терлоу К. Образование в перспективе / К. Терлоу // Первое сентября, газ. – 2012 – 24 ноября. – С. 1-2.

Лызь Н. А. Риски педагогических инноваций в высшем образовании / Н. А. Лызь, А. Е. Лызь // Высшее образование в России. – 2014. – № 7. – С. 51-53.

О высшем образовании: Закон Украины, принятый Верховной Радой 1 июля 2014 года. – Киев : Вища школа, 2014. – 24 с.

Хоружий Г. М. Інноваційність як принцип діяльності вищої школи. / Г. М. Хоружий // Вища школа. – 2010. – № 11. – С. 14-25.

Лазарев В. С. Проектная деятельность в школе: неиспользуемые возможности / В. С. Лазарев // Вопросы образования. – 2015. – № 3. – С. 292-302.

Проблемно-ориентированное планирование как определяющий элемент системы управления в вузе / Составители: В. И. Астахова, Е. В. Астахова. – Харьков : Изд-во НУА, 2015. – 351 с.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Astakhova, V. (2017). Розробка нової освітньої політики як найважливіша умова модернізації сучасної освіти. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 204-212. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8055
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді