Зовнішнє незалежне оцінювання як інструмент моніторингу якості освіти

  • Oleksandr Sidorenko Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти, 6, м. Свободи, Харків, 61022, Україна; Національна академія педагогічних наук України, 52-А, вул. Січових Стрільців, Київ, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0003-3282-2124
Ключові слова: громадянське суспільство, державно-громадське управління освітою, зовнішнє незалежне оцінювання, якість освіти, моніторинг, національна система моніторингу якості освіти, міжнародні порівняльні моніторингові дослідження якості освіти

Анотація

У статті розглянуто роль зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) у сучасних процесах реформування освіти, його місце у національній системі моніторингу якості освіти. Автор визначає якість освіти як соціально значущу категорію, а ЗНО як механізм та об’єкт системи державно-громадського управління освітою. На підставі аналізу світового досвіду створення національних систем моніторингу якості освіти запропоновано українську модель та окреслено шляхи її розбудови. Підкреслено, що ЗНО має стати головним інструментом цієї системи.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oleksandr Sidorenko, Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти, 6, м. Свободи, Харків, 61022, Україна; Національна академія педагогічних наук України, 52-А, вул. Січових Стрільців, Київ, 04053, Україна

директор; доктор соціологічних наук, професор, член-кореспондент, office@zno-kharkiv.org.ua

Посилання

1. Аннєнкова І. Моніторинг якості освіти у ВНЗ [Електронний ресурс] / Аннєнкова І.П. –– Режим доступу : http://e-learning.onu.edu.ua/stati/pedagog-ka-visho-shkoli/an-nkova-p-montoring-jakost-osv-ti-u-vnz.html

2. Бабинець С. Педагогічний аналіз моніторингу якості освіти [Електронний ресурс] / С. Бабинець –– Режим доступу : http://osvita.ua/school/theory/1378

3. Вікторов В. Регулювання якості освіти як філософсько-освітянська проблема : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософських наук : спец. 09.00.10 "Філософія освіти" / В.Г. Вікторов. — К., 2006. — 30 с.

4. Кісіль М. В. Оцінка якості вищої освіти [Електронний ресурс] / Кісіль М.В. // Вища освіта України. — 2005. — № 4 (14). — С. 82–87. –– Режим доступу : http://kisilmv.if.ua/publications/educqualityassesment.html

5. Кракович Д. Українська освіта в дзеркалі соціології [Електронний ресурс] / Дмитро Кракович. –– Режим доступу : http://www.fundgp.com/ua/events/news/219/

6. Максимчук Н. Моніторинг якості освіти як предмет наукового дослідження в державному управлінні [Електронний ресурс] / Максимчук Наталія Юріївна. — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/ejournals/tppd/2008-3/R_5/08mnyddu.pdf

7. Модернізація України – наш стратегічний вибір : Щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України. — К., 2011. — 416 с.

8. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / За заг. ред. О.І.Локшиної. — К.: К.І.С., 2004. — 128 с.

9. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf

10. Федорченко В. Педагогіка туризму [Електронний ресурс] / Федорченко В.К., Фоменко Н.А., Скрипник М.І., Цехмістрова Г.С. — Режим доступу : http://tourlib.net/books_ukr/pedtur43.htm

11. Хриков Є. Теоретико-методологічні засади моніторингу якості професійної підготовки [Електронний ресурс] / Євген Хриков. — Режим доступу : http://prof.osvita.org.ua/uk/career/articles/2.html.
Опубліковано
2019-08-29
Як цитувати
Sidorenko, O. (2019). Зовнішнє незалежне оцінювання як інструмент моніторингу якості освіти. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (993), 146-150. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14074
Номер
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді