Викладачі російських вузів щодо процесу модернізації системи вищої освіти

  • Oleksandr Doveiko Воронезький державний університет, 1 Університетська пл., Воронеж, 394018, Російська Федерація
Ключові слова: вища освіта, модернізація, вузи, викладачі, ставлення до змін, комерціалізація, недержавні вузи, бюрократизація

Анотація

Модернізація вищої освіти в сучасній Росії стикається з цілою низкою труднощів при реалізації намічених владою заходів. Багато в чому це пов'язано з невідповідністю заходів, що проводяться Міністерством освіти і науки РФ, запитам представників освітянської спільноти. У даній статті автор аналізує позиції викладачів вишів щодо реформування вищої школи, які були виявлені в ході проведеного емпіричного дослідження. На основі результатів дослідження робляться висновки про суперечливісті перетворень у вищій школі, неприйняття представниками освітянської спільноти низки проведених заходів, що суттєво знижує темпи і ефективність реформування. Особливо виділено ставлення викладачів до комерціалізації вищої освіти і недержавних ВНЗ. Протидія викладачів реформі, що здійснюється, має системний характер, не є випадковим збігом окремих позицій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oleksandr Doveiko, Воронезький державний університет, 1 Університетська пл., Воронеж, 394018, Російська Федерація

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології та політології, alex07@vmail.ru 

Посилання

1. Артамонова М.В. Реформа высшей школы и Болонский процесс в России (частный взгляд методиста) / М.В.Артамонова. – М.: Экономика, 2008.

2. Астахова Е.В. Трансформация социальных функций высшего образования в современных условиях. Харьков, 1999.

3. Астахова Е.В. Высшая школа Украины в условиях перехода от массового университетского образования ко всеобщему: возможные ориентиры развития / Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2010. № 891. – С.151-154.

4. Бакиров В.С. Высшее образование Украины: специфика, проблемы, перспективы. Об образовании. Евразийское пространство. К 20-летию Евразийской ассоциации университетов. – М., 2009.

5. Болотин И., Джамалудинов Г. Социальные проблемы научно-педагогических кадров // Высшее образование в России. - 2002. - № 4. - С. 21-32.

6. В.Городяненко, О.Гилюн. Соцiально-психологiчний портрет викладачiв ДНУ iменi О. Гончара / Український соціологічний журнал. 2010. № 3–4. – С. 55-62.

7. Зборовский Г.Е. Модернизация образования сквозь призму социальной политики / Журнал исследований социальной политики. 2010. Т. 8. № 1. С. 87-104.

8. Константиновский Д.Л. Образование – для кого и зачем? / Вестник Института социологии. 2010. №1. – С. 411-419.

9. Модернизация российского образования: проблемы и перспективы / Под ред. М.К. Горшкова и Ф.Э. Шереги. – М. : ЦСПиМ, 2010.

10. Навроцкий А.И. Высшая школа: теория и практика модернизации. – Харьков: Изд-во ХНУ им. В.Н.Каразина, 2007.

11. Назарова, И.Б. Преподаватели экономических дисциплин: профессиональный потенциал, особенности занятости и трудовой мотивации / И.Б. Назарова; Гос. ун–т – Высш. шк. экономики. – М.: МАКС Пресс, 2005.

12. Сокурянская Л.Г. Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода. – Харьков, Издво ХНУ им. В.Н.Каразина, 2006.

13. Тавокин Е.П. Российское образование под прицелом "реформ"/ Социологические исследования. 2012. №8. – С. 134-142.

14. Тюрина Ю.А. Социодинамика образовательного процесса в России: социологический анализ.- СПб.: Издат. Дом С.-Петерб. Ун-та, 2009.

15. Шереги Ф.Э. Факторы, противодействующие модернизации российского профессионального образования / Вестник Института социологии. 2010. №1. – С. 242-254.

16. Эфендиев, А.Г. Профессиональная деятельность преподавателей российских вузов: проблемы и основные тенденции / А.Г. Эфендиев, К.В. Решетникова // Вопросы образования. – 2008. – № 1. – С. 87–118.
Опубліковано
2019-08-19
Як цитувати
Doveiko, O. (2019). Викладачі російських вузів щодо процесу модернізації системи вищої освіти. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1045), 195-201. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13892
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді