Вплив соціально-комунікативних технологій на споживчий вибір

  • Svitlana Vakulenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-3293-1670
Ключові слова: споживання, споживчий вибір, соціально-комунікативні технології

Анотація

В статті розглядаються можливості застосування соціально-комунікативних технологій для впливу на вибір споживачів. Зазначається, що в сучасному суспільстві найбільш ефективними є технології, спрямовані на формування потреб споживачів, їхніх бажань, використання яких дає змогу певним суб’єктам здійснювати вплив на споживачів як соціальну сукупність, її окремі параметри, результатом чого виступають зміни в їхній поведінці в бажаних для цих суб’єктів напрямах. Пропонується авторська класифікація таких технологій, до яких автор відносить: 1) усі різновиди «прямої» реклами; 2) розробку брендів стилів життя; 3) інструменти PR; 4) емоціонування; 5) стандарти продажів і обслуговування; 6) створення комплексних продуктів, зокрема торгівельно-розважальних центрів. Аналізуються особливості застосування та впливу на вибір споживачів кожної з них.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Svitlana Vakulenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна

кандидат соціологічних наук, докторант кафедри прикладної соціології, s.vaculenko@karazin.ua

Посилання

1. Тимченко Е. В. Теории потребления в современной социологии : Модернистские и постмодернистские подходы [Электронный ресурс] : автореф. дис. на соискание научн. степени канд. соц. наук : спец. 22.00.01 «Теория, методология и история социологии» / Е. В. Тимченко. — М., 2002. — Режим доступа : http://www.dissercat.com/content/teorii-potrebleniya-v-sovremennoi-sotsiologii-modernistskie-i-postmodernistskiepodkhody.

2. Гавра Д. П. Социально-коммуникативные технологии: сущность, структура, функции [Электронный ресурс]. — Режим доступа : http://jarki.ru/wpress/2010/02/28/937/.

3. Бодрийяр Ж. К критике политической экономии знака / Ж. Бодрийяр ; пер. с фр. Д. Кралечкин. — М. : Академический Проект, 2007. — 335 с. — (Философские технологии).

4. Абанкина Т. Экономика желаний в современной цивилизации досуга [Электронный ресурс] / Т. Абанкина. — Отечественные записки. — 2005. — № 4. — Режим доступа : http://www.strana-oz.ru/2005/4/ekonomika-zhelaniyv-sovremennoy-civilizacii-dosuga.

5. Горбунова М. Ю. Управление поведением потребителя в контексте эмоционально-коммуникативного сервиса / Ю. М. Горбунова, О. В. Понукалина // Социологические исследования. — 2012. — № 4. — С. 78—88.

6. Тамберг В. Бренд: боевая машина бизнеса / В. Тамберг, А. Бадьин. — М. : ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005. — 127 c.

7. Ильин В. И. Потребление как дискурс : Учебное пособие / В.И. Ильин. — СПб. : Интерсоцис, 2008. — 446 с. (Серия «Библиотека современного гуманитарного знания»).

8. Михайлова О. И. Потребитель в молле: между свободой выбора и стратегиями ограничения потребительского поведения [Электронный ресурс] / О. И. Михайлова, О. Ю. Гурова // Экономическая социология. — 2009. — Т. 10. — № 3. — С. 41–57. — Режим доступа к журн. : http://ecsoc.hse.ru/data/970/588/1234/ecsoc_t10_n3.pdf#page=41.
Опубліковано
2019-08-12
Як цитувати
Vakulenko, S. (2019). Вплив соціально-комунікативних технологій на споживчий вибір. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1053), 147-152. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13777
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології