Вибір інженерної професії в оцінці студентів та викладачів
Анотація
Однією з причин дефіциту інженерних кадрів при їхньому масовому випуску є низька мотивація абітурієнтів на вибір інженерних спеціальностей. У статті проводиться порівняльний аналіз мотивів первинної професіоналізації абітурієнтів і студентів технічних профілів навчання ВНЗ Свердловської області, а також оцінок мотивів студентських виборів інженерної професії викладачами технічних дисциплін цих вишів. Підкреслюється, що, на думку респондентів, провідним фактором обрання технічної спеціальності є універсальність професійно-освітньої підготовки, бо вона формує вміння та особистісні якості, що сприяють кар’єрному росту в будь-якій з соціально престижних сьогодні сфер (в першу чергу, менеджмент та бізнес). Не менш важливим для вибору майбутньої технічної спеціальності лишається фактор професійного наступництва та продовження сімейних традицій. Аналіз оцінок студентів технічних профілів навчання за період з 1995 по 2012 роки виявив схожі тенденції. За 17 років вага мотиву «цікавість до професії» серед студентів технічних спеціальностей зросла більш ніж у півтора рази, досягнувши середніх показників по масиву. На думку викладачів, переважають випадкові мотиви вибору вишу студентами інженерних спеціальностей. Більшість опитаних викладачів вважає, що сучасного абітурієнта при виборі інженерної спеціальності, як правило, професія не цікавить. Викладачі в 4 рази частіше, ніж самі студенти, вважають домінуючим мотивом вибору ВНЗ отримання диплому.
Завантаження
Посилання
2. Студент – 2012. Материалы шестого этапа мониторинга [Текст] / Под ред. Ю. Р. Вишневского. – Екатеринбург: УрФУ, 2012. – 332 с.