Вибір інженерної професії в оцінці студентів та викладачів

  • Liudmila Bannikova Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, bannikov@planet-a.ru https://orcid.org/0000-0002-5199-678X
  • Lyudmila Boronina Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, bulasmila@mail.ru
  • Yuri Visniewski Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, soc_stu@e1.ru
  • Alexander Petrov Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, ajpetrov@mail.ru
Ключові слова: первинна професіоналізація, мотив вибору, інженерна освіта, професійні плани

Анотація

Однією з причин дефіциту інженерних кадрів при їхньому масовому випуску є низька мотивація абітурієнтів на вибір інженерних спеціальностей. У статті проводиться порівняльний аналіз мотивів первинної професіоналізації абітурієнтів і студентів технічних профілів навчання ВНЗ Свердловської області, а також оцінок мотивів студентських виборів інженерної професії викладачами технічних дисциплін цих вишів. Підкреслюється, що, на думку респондентів, провідним фактором обрання технічної спеціальності є універсальність професійно-освітньої підготовки, бо вона формує вміння та особистісні якості, що сприяють кар’єрному росту в будь-якій з соціально престижних сьогодні сфер (в першу чергу, менеджмент та бізнес). Не менш важливим для вибору майбутньої технічної спеціальності лишається фактор професійного наступництва та продовження сімейних традицій. Аналіз оцінок студентів технічних профілів навчання за період з 1995 по 2012 роки виявив схожі тенденції. За 17 років вага мотиву «цікавість до професії» серед студентів технічних спеціальностей зросла більш ніж у півтора рази, досягнувши середніх показників по масиву. На думку викладачів, переважають випадкові мотиви вибору вишу студентами інженерних спеціальностей. Більшість опитаних викладачів вважає, що сучасного абітурієнта при виборі інженерної спеціальності, як правило, професія не цікавить. Викладачі в 4 рази частіше, ніж самі студенти, вважають домінуючим мотивом вибору ВНЗ отримання диплому.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Liudmila Bannikova, Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, bannikov@planet-a.ru

доктор соціологічних наук, доцент, професор кафедри соціології і соціальних технологій управління

Lyudmila Boronina, Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, bulasmila@mail.ru

кандидат філософських наук, доцент доцент кафедри соціології і соціальних технологій управління

Yuri Visniewski, Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, soc_stu@e1.ru

доктор філософських наук, професор, зав. кафедрою соціології і соціальних технологій управління

Alexander Petrov, Інститут державного управління та підприємництва (ІГУП) Федерального державного автономного освітнього закладу вищої професійної освіти "Уральський федеральний університет імені першого Президента Росії Б. М. Єльцина", 19, вул. Миру, Єкатеринбург, 620002, Російська Федерація, ajpetrov@mail.ru

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри соціології та соціальних технологій управління

Посилання

1. Инженер. Википедия. [Электронный ресурс] Режим доступа: http://ru.wikipedia.org

2. Студент – 2012. Материалы шестого этапа мониторинга [Текст] / Под ред. Ю. Р. Вишневского. – Екатеринбург: УрФУ, 2012. – 332 с.
Опубліковано
2019-08-07
Як цитувати
Bannikova, L., Boronina, L., Visniewski, Y., & Petrov, A. (2019). Вибір інженерної професії в оцінці студентів та викладачів. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 205-211. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13658
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді