Практикуючи студентоцентровану освіту: діагностичні аспекти студентських очікувань

  • Iuliia Soroka Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, http://orcid.org/0000-0002-4158-1636
Ключові слова: студентоцентрована освіта, студентські очікування

Анотація

У статті представлений аналіз студентських очикувань від навчального курсу з методики викладання соціологічних дисциплін. Підкреслено, що окрім безпосереднього практичного значення ці очікування мають діагностичний сенс щодо характеру навчальних практик та цінностей навчальної діяльности, інтеріоризованих студентами під час навчання у ВНЗ. Перспективою аналізу обрана опозиція традиційної та студентоцентрованоїстратегій освіти, актуалізована сучасними тенденціями її розвитку.

Завантаження

Біографія автора

Iuliia Soroka, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

доктор соціологічних наук, доцент кафедри соціології

Посилання

1. Joanna Renc-Roe. Teaching and Learning: A new Paradigm. CDC session January 2009, CEU, Hungary.

2. O’Neill G. and McMahon T. Student-centred larning: what does it mean for students and lecturers? // Emerging issues in the practice of University Learning and Teaching / Ed. by G. O’Neill, S. Moore and B. McMullin, Dublin:AISHE, 2005.http://www.aishe.org/readings/2005-1/oneill-mcmahon-Tues_19th_Oct_SCL.pdf

3. Robert B. Barr, John Tagg. From teaching to learning – a new paradigm for Undergraduate education // Change. – 1995, November/December. – P. 13–25. Див. переклад російською мовою: Социология в аудитории: искусство преподавания / Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2003. – С. 14–39.

4. Сорока Ю. Г. Виклики та перспективи студентоцентрованої освіти // Соціологія та суспільство: взаємодія в умовах кризи. ІІ конгрес САУ: Тези доповідей (Харків, 17–19 жовтня 2013 р.) – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – С. 179–181.

5. Barnes M. Five Steps To Create A Progressive, Student-Centered Classroom http://inservice.ascd.org/teaching/five-steps-to-create-a-progressive-student-centered-classroom/

6. Бонуэл Ч., Сазерленд Т. Непрерывность активного обучения: выбор деятельности для активизации учебной работы студентов в аудитории // Социология в аудитории: искусство преподавания / Сборник научно-методических работ. – Х.: ХНУ, 2003. – С. 40–58.

7. Кирилюк Л. Разработка программы курса, ориентированного на активную учебную деятельность студентов. ІІ зимняя сессия Международной летней школы молодых социологов «Преподавание социологии как социогуманитарная интеракция». – Харьков, 2003. – 48 с.

8. Арбенина В., Сокурянська Л. Стан навчальних практик сучасного студентства як соціокультурний бар’єр модернізації вищої школи України / В. Арбенина, Л. Сокурянська // Українській социологічний журнал. – 2012. – № 1–2. – С. 30.

9. Нетрадиционные методы преподавания социологии / И.Д. Ковалева, А. Н. Горбач, О. А. Редько, Ю. Г. Сорока. Учебное пособие; под ред. И.Д. Ковалевой – Харьков, 2001. – 328 с.; Социология в аудитории: искусство преподавания / Сборник научно-методических работ. – Харьков: Издательский центр ХНУ имени В.Н. Каразина, 2003. – 303 с.; Социология в аудитории: искусство коммуникации / Научно-методическое пособие для преподавателей. – Харьков: Издательский центр ХНУ имени В. Н. Каразина, 2004. – 266 с.
Опубліковано
2019-08-06
Як цитувати
Soroka, I. (2019). Практикуючи студентоцентровану освіту: діагностичні аспекти студентських очікувань. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 190-194. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13648
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді