Практикуючи студентоцентровану освіту: діагностичні аспекти студентських очікувань

  • Iuliia Soroka Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, http://orcid.org/0000-0002-4158-1636
Ключові слова: студентоцентрована освіта, студентські очікування

Анотація

У статті представлений аналіз студентських очикувань від навчального курсу з методики викладання соціологічних дисциплін. Підкреслено, що окрім безпосереднього практичного значення ці очікування мають діагностичний сенс щодо характеру навчальних практик та цінностей навчальної діяльности, інтеріоризованих студентами під час навчання у ВНЗ. Перспективою аналізу обрана опозиція традиційної та студентоцентрованоїстратегій освіти, актуалізована сучасними тенденціями її розвитку.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Iuliia Soroka, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

доктор соціологічних наук, доцент кафедри соціології

Посилання

1. Joanna Renc-Roe. Teaching and Learning: A new Paradigm. CDC session January 2009, CEU, Hungary.

2. O’Neill G. and McMahon T. Student-centred larning: what does it mean for students and lecturers? // Emerging issues in the practice of University Learning and Teaching / Ed. by G. O’Neill, S. Moore and B. McMullin, Dublin:AISHE, 2005.http://www.aishe.org/readings/2005-1/oneill-mcmahon-Tues_19th_Oct_SCL.pdf

3. Robert B. Barr, John Tagg. From teaching to learning – a new paradigm for Undergraduate education // Change. – 1995, November/December. – P. 13–25. Див. переклад російською мовою: Социология в аудитории: искусство преподавания / Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2003. – С. 14–39.

4. Сорока Ю. Г. Виклики та перспективи студентоцентрованої освіти // Соціологія та суспільство: взаємодія в умовах кризи. ІІ конгрес САУ: Тези доповідей (Харків, 17–19 жовтня 2013 р.) – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – С. 179–181.

5. Barnes M. Five Steps To Create A Progressive, Student-Centered Classroom http://inservice.ascd.org/teaching/five-steps-to-create-a-progressive-student-centered-classroom/

6. Бонуэл Ч., Сазерленд Т. Непрерывность активного обучения: выбор деятельности для активизации учебной работы студентов в аудитории // Социология в аудитории: искусство преподавания / Сборник научно-методических работ. – Х.: ХНУ, 2003. – С. 40–58.

7. Кирилюк Л. Разработка программы курса, ориентированного на активную учебную деятельность студентов. ІІ зимняя сессия Международной летней школы молодых социологов «Преподавание социологии как социогуманитарная интеракция». – Харьков, 2003. – 48 с.

8. Арбенина В., Сокурянська Л. Стан навчальних практик сучасного студентства як соціокультурний бар’єр модернізації вищої школи України / В. Арбенина, Л. Сокурянська // Українській социологічний журнал. – 2012. – № 1–2. – С. 30.

9. Нетрадиционные методы преподавания социологии / И.Д. Ковалева, А. Н. Горбач, О. А. Редько, Ю. Г. Сорока. Учебное пособие; под ред. И.Д. Ковалевой – Харьков, 2001. – 328 с.; Социология в аудитории: искусство преподавания / Сборник научно-методических работ. – Харьков: Издательский центр ХНУ имени В.Н. Каразина, 2003. – 303 с.; Социология в аудитории: искусство коммуникации / Научно-методическое пособие для преподавателей. – Харьков: Издательский центр ХНУ имени В. Н. Каразина, 2004. – 266 с.
Опубліковано
2019-08-06
Як цитувати
Soroka, I. (2019). Практикуючи студентоцентровану освіту: діагностичні аспекти студентських очікувань. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 190-194. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13648
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді