Держава як суб’єкт у просторі споживчого вибору

  • Svetlana Vaculenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, s.vaculenko@karazin.ua https://orcid.org/0000-0003-3293-1670
Ключові слова: споживання, споживчий вибір, держава, організаційні заходи, соціально-економічні заходи, інформаційні заходи

Анотація

У статті аналізується простір споживчого вибору та суб’єкти, що в ньому діють. Зазначається, що суб’єктом, який відіграє найголовнішу роль у цьому просторі, виступає держава, оскільки вона володіє певною системою інструментів і заходів, які дозволяють організовувати й змінювати простір споживчого вибору в бажаних напрямках. До таких заходів автор відносить: 1) організаційні – розробка нормативно-правових актів, що дозволяють або забороняють виробництво чи просування певного товару чи послуги; 2) соціально-економічні – забезпечення пріоритету інтересів суспільства над пріоритетами бізнес-структур для підвищення соціально-економічних показників життєдіяльності громадян; 3) інформаційні – підтримка консьюмеристських цінностей.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Svetlana Vaculenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, s.vaculenko@karazin.ua

кандидат соціологічних наук, доцент, докторант кафедри прикладної соціології соціологічного факультету

Посилання

1. Василенко О. В. Потребительское поведение в современной России: проблема выбора в условиях риска [Электронный ресурс] : автореф. дис… канд. соц. наук : 22.00.03 / ВГУ. – Волгоград, 2008. – 25 с. – Режим доступа : http://www.twirpx.com/file/651108/

2. Радаев В. В. Изменение конкурентной ситуации на российских рынках (на примере розничных сетей) [Электронный ресурс] / Радаев В. В. – М. : ГУ ВШЭ, 2003. – 64 с. – (Препринт WP4/2003/06. Серия WP4 Социология рынков). – Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/05/05/1216427428/WP4_2003_06.pdf.

3. Барсукова С. Ю. Три составных части контрафакта: подделки, серый импорт и имитаторы [Электронный ресурс] / С. Ю. Барсукова // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 14–29. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=14

4. Лэш С. Хозяйства знаков и пространства (введение) [Электронный ресурс] / С. Лэш, Дж. Урри // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 49–55. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=49

5. Цимерман Ю. А. Демонстративное потребление в современном обществе (институциональный анализ) [Электронный ресурс] : автореф. дис… канд. экон. наук : 08.00.01 / МГУ. – М., 2007. – 24 с. – Режим доступа : http://www.econ.msu.ru/cmt2/lib/a/983/file/Cimerman.pdf

6. Сокурянская Л. Г. Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода – Харьков : Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, 2006. – 576 с.
Опубліковано
2019-08-01
Як цитувати
Vaculenko, S. (2019). Держава як суб’єкт у просторі споживчого вибору. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 76-80. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13571
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології