Практики академічної мобільності в оцінках студентів вищої школи України (за результатами якісного дослідження)

  • Olga Maksymovych Навчально-науковий центр соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 57, в. Шевченка, Івано-Франківськ, 76025 , Україна; Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, olgamaksymovych@gmail.com https://orcid.org/0000-0002-3463-1543
Ключові слова: реформування освітньої системи України; оцінки реформ; мовні компетентності; академічна мобільність; міжкультурна комунікація

Анотація

У статті презентовано результати загальнонаціонального дослідження «Реформи вищої школи України в оцінках учасників освітнього процесу», проведеного Соціологічною асоціацією України за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» наприкінці 2015 – початку 2016 року. За результатами фокусованих групових інтерв’ю проаналізовано думку студентів вітчизняних вишів щодо можливостей та практик реалізації таких елементів реформування вищої освіти в Україні, як обов’язковість володіння іноземною (ими) мовою (ами). Здійснено порівняльний аналіз студентських та викладацьких оцінок практик реформування системи вищої освіти України, зокрема стану академічної мобільності студентського та професорсько-викладацького контингенту вітчизняних ЗВО (закладів вищої освіти) та їхніх мовних компетентностей. Зроблено висновок щодо ролі таких компетентностей та академічних практик у розвитку міжкультурної комунікації учасників освітнього процесу, яка є важливим чинником та водночас показником інтеграції вищої школи України в європейський та світовий освітній простір. Сформульовано пропозиції щодо заходів, які можуть сприяти активізації практик академічної мобільності студентів та викладачів українських вишів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Olga Maksymovych, Навчально-науковий центр соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 57, в. Шевченка, Івано-Франківськ, 76025 , Україна; Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 4, м. Свободи, Харків, 61022, Україна, olgamaksymovych@gmail.com

кандидат філософських наук, доцент,

директор Навчально-наукового центру соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Посилання

Реформи вищої школи України в оцінках учасників освітнього процесу: заключний звіт про реалізацію соціологічного дослідження URL: http://www.sau.kiev.ua/docs/20160530-zvit.doc (дата звернення 30.04.2018)

Сорока Ю. Г. Оцінка українськими студентами якості, змісту та організації навчального процесу (на матеріалі емпіричного дослідження). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна. 2016. Випуск 36. С. 114-122.

Максимович О. В. Міжкультурна комунікація як предмет міждисциплінарного теоретизування Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна. 2017. Випуск 39. С. 85-90.

Максимович О. В. Можливості академічної мобільності в оцінках викладачів та студентів вищої школи України (за результатами якісного дослідження). Український соціологічний журнал. Вип. 17-18 (№ 1-2/2017). С. 36-42.

Опубліковано
2018-11-02
Як цитувати
Maksymovych, O. (2018). Практики академічної мобільності в оцінках студентів вищої школи України (за результатами якісного дослідження). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 40(-), 133-139. https://doi.org/10.26565/2227-6521-2018-40-18
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді