Соціальна ексклюзія та інклюзія у вищій економічній освіті
Анотація
Інформація в соціальних мережах основне джерело, що визначає вибір професії випускниками шкіл. Вибір випускниками шкіл вищої економічної освіти в останні роки підданий коливанням, які викликають занепокоєння не тільки співробітників університетів, але і вчених. Спостерігаються явища соціальної ексклюзії у вищій економічній освіті, що обґрунтовує необхідність його дослідження і актуальність даної статті. Метою статті є аналіз причин і наслідків соціальної ексклюзії і визначення перспектив соціальної інклюзії в вищу економічну освіту. Показано, що соціальна ексклюзія у вищій економічній освіті з'являється через експліцитні та імпліцитні причини. Розглянуто показники адаптації студентів до двох систем відносин. Контент аналіз вимог роботодавців до випускників показує, що випускникам вищих навчальних закладів не вистачає навичок ведення переговорів, вмінь правильно складати сценарії презентацій, знань емоційного інтелекту, які забезпечують емоційний контроль в процесі комунікативних практик. Для набуття досвіду успішних комунікацій рекомендовано використання стратегій, пропонованих В. Юрі. Залежно від конкретної ситуації, мотивації і системи відносин (викладач - студент або випускник - роботодавець), можливе застосування різних стратегій В.Юрі для досягнення інклюзії або недопущення соціальної ексклюзії, демотивації, втрати інтересу до економічної освіти, яка необхідна для організації власного бізнесу та успішної самореалізації. Запропоновано етапи забезпечення соціальної інклюзії у вищій економічній освіті, які і є перспективами вдосконалення вищої економічної освіти.
Завантаження
Посилання
Armstrong F., Armstrong D., Barton L (Ed) Inclusive Education: Policy. Contexts and Comparative Perspectives. London: London Press, 2001.
Бородкин Ф. М. Социальные эксклюзии. URL: http://www.civisbook.ru/files/File/Borodkin_Soc_zhur_2000_3.pdf
Шмидт В. Р. Социальная эксклюзия и инклюзия в образовании: учебное пособие. М.: МВШСЭН, 2006. 183 с.
Шмидт В. Р. Междисциплинарный подход к проблеме социальной эксклюзии. Журнал исследований социальной политики. Т.2. № 4. 2004 С. 547-566.
Курмышева Л. К. Инклюзивное образование: зарубежный опыт. Сибирский педагогический журнал. № 9. 2012.С. 221- 224.
Кастельс М. Информационная эпоха. Экономика. Общество. Культура. М., 2000. 606 с.
Кашин А., Польщикова Е., Сахно Ю. Випускники українських ВНЗ очима роботодавців. Київський міжнародний інститут соціології. URL: https://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf
https://rabota.ua/ua/zapros/маркетолог
Балацкий Е.В. Новые тренды в развитии университетского сектора. Мир России, 2015. № 4. С. 72-98.
Ury William. Getting to Yes with yourself: (and other worthy opponents). Harper Thorsons, 2015. 192 p.