Теоретичні погляди на роль освіти як фактору стратифікації

  • Liudmyla Lipich Національний транспортний університет, 1, вул. Омеляновича-Павленка, Київ, 01010, Україна lipich_lm@ukr.net http://orcid.org/0000-0003-3821-9537
Ключові слова: інститут освіти, соціальні функції освіти, стратифікація, функціональна освіта, соціалізація, діалектичний підхід, структурно-функціональний підхід

Анотація

У статті аналізуються концептуально-теоретичні погляди на роль освіти класиків соціологічної думки, звертається увага на методологію вивчення проблеми. Зазначається, що освіта в теоретичній спадщині соціологів розглядається одним із факторів відтворення соціальної структури суспільства. Підкреслюється, що соціологічна інтерпретація проблем навчання і виховання залежить від обраної методології аналізу. Акцентується, що переосмислення теоретичної спадщини щодо ролі освіти в суспільстві має важливе значення для аналізу процесів, які відбуваються в сучасному суспільстві. Аргументується висновок, що соціологічний підхід має можливість обґрунтувати залежність системи освіти від історичного типу соціальних структур, що й визначає пріоритетність її дослідження в соціології.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Liudmyla Lipich, Національний транспортний університет, 1, вул. Омеляновича-Павленка, Київ, 01010, Україна lipich_lm@ukr.net

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії та педагогіки

Посилання

Бурдье П. Воспроизводство: элементы теории системы образования / Пьер Бурдье, Жан-Клод Пассрон ; [пер. с франц. Н. А. Шматко]. – М.: Просвещение, 2007. – 267 с.

Злобіна О. Г. Модернізація системи вищої освіти в Україні і Болонський процес / І. Е. Бекешкіна, О. Г.Злобіна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства; зб. наук. праць. – Вип.18. – Х., 2012. – С.393–399.

Нечитайло И. С. Изменение общества через изменение образования: иллюзия или реальность? / Ирина Сергеевна Нечитайло [Монография].– Харьков: Изд-во НУА, 2015 – 552 с.

Ніколаєнко Л. Г. Соціальна структура знання (Полемічні нотатки) / Леонід Григорович Ніколаєнко; [Монографія].– К.: ДАКККіМ, 2004. – 250 с.

Оксамитна С. М. Експансія вищої освіти та нерівність освітніх / С. М. Оксамитна // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. – 2014. – № 4. – С. 6-13. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apspp_2014_4_3 6. uk.worldwidedictionary.org. Словники української мови онлайн [Електронний ресурс] //–Режим доступу: https://uk.worldwidedictionary.org/%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80

Джери Д. Большой толковый социологический словарь: в 2-х томах: / Д. Джери, Дж. Джери, [пер. с англ. Н. Н. Марчук]. – М.: АСТ, Вече 1999. Т.2 – 1999 – 528с.

Галузеві соціології в умовах глобальних змін і суспільних трансформацій: [зб. наук. статей до 25-річчя кафедри галузевої соціології КНУ імені Тараса Шевченка / упорядк. А. О. Петренко-Лисак, В. В. Чепак (вип. ред.). – К.: Каравела, 2017. – 308 с.

Гавриленко І.М., Скідін О. Л. Соціологія освіти / Іван Миколайович Гавриленко, Олег Леонідович Скідін – Запоріжжя: Видавництво «ЭТТА-ПРЕСС», 1998. – 396 с.

Смелзер Н. Социология. / Нейл Смелзер [пер. с англ.].– М.: Феникс,1994.– 688 с. 11. Осипов Г. В История социологии в Западной Европе и США / Г. В. Осипов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.gumer.info/bibliotek_Buks/Sociolog/Osipov/09.php

Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. / Питирим Сорокин [общ. ред., сост. и предисл. А. Ю. Соломонов: пер. с англ.]. – М.: Политиздат, 1992. – 543 с.

Николаенко В. Л. Социология культуры: краткий словарь / В. Л. Николаенко, Л. Г. Николаенко. – К.: ИПК ГСЗУ, 2011. – 577 с.

Гіденс Е. Соціологія. /Ентоні Гіденс; [В. Шовкун, А. Олійник: Український переклад].– К.: Основи, 1999. – 726 с.

Ніколаєнко Л. Г. Методи соціологічного пояснення // Леонід Григорович Ніколаєнко; [Монографія].– К.: ДАКККіМ, 2006. – 200 с.
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Lipich, L. (2018). Теоретичні погляди на роль освіти як фактору стратифікації. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39, 297-303. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/10269
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді