The Modeling Technologies in the Electoral Companies: «Downs’s paradoxes», «Olson’s paradoxes», «Voting»
Keywords:
electoral activity, modeling the behavior of voters, the paradoxes of «Downs», «Olson», «Voting»
Abstract
The important and actual problem of the electoral behavior of voters in a democratic society are considered. A number of models, the «paradoxes» that arise in the process of organizing and conducting election campaigns and influence the activity of participation in elections are analyzed. Also the factors that determine coming to the polls and voting are considered, Underlines relationship of individual and collective electoral activity. Discusses the problems of forecasting the level of electoral activity and possibilities of control.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Полторак В. А. Социология общественного мнения / В. А. Полторак. – Днепропетровск: Центр «Социополис», 2000. – 264 с.
Політична наука. Методи досліджень: Підручник / За ред. О. А. Габрієляна. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 320 с.
Шинкаренко О. Маркетинговая модель електоральної поведінки: сутність та основні характеристики / О. Шинкаренко // Український соціологічний журнал. – 2013. – № 1-2. – С. 87-91.
Олсон М. Возвышение и упадок народов. Экономический рост, стагфляция, социальный склероз: Пер. с анг. / М. Олсон. – Новосибирск : ЭКОР, 1998. – 360 с.
Эрроу Дж. Кеннет. Коллективный выбор и индивидуальные ценности: Пер. с англ. / Кеннет Дж. Эрроу. – М. : Изд. дом ГУ ВШЭ, 2014. – 210 с.
Ноэль-Нойман Э. Общественное мнение. Открытие спирали молчания: Пер. с нем. / Э. Ноэль-Нойман. – М. : Прогресс-Академия. Весь Мир, 1996. – 352 с.
Політична наука. Методи досліджень: Підручник / За ред. О. А. Габрієляна. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 320 с.
Шинкаренко О. Маркетинговая модель електоральної поведінки: сутність та основні характеристики / О. Шинкаренко // Український соціологічний журнал. – 2013. – № 1-2. – С. 87-91.
Олсон М. Возвышение и упадок народов. Экономический рост, стагфляция, социальный склероз: Пер. с анг. / М. Олсон. – Новосибирск : ЭКОР, 1998. – 360 с.
Эрроу Дж. Кеннет. Коллективный выбор и индивидуальные ценности: Пер. с англ. / Кеннет Дж. Эрроу. – М. : Изд. дом ГУ ВШЭ, 2014. – 210 с.
Ноэль-Нойман Э. Общественное мнение. Открытие спирали молчания: Пер. с нем. / Э. Ноэль-Нойман. – М. : Прогресс-Академия. Весь Мир, 1996. – 352 с.
Published
2015-11-23
How to Cite
Poltorak, V., & Shinkarenko, O. (2015). The Modeling Technologies in the Electoral Companies: «Downs’s paradoxes», «Olson’s paradoxes», «Voting». Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (1148), 82-85. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/4474
Issue
Section
Empirical Researches of Modern Society