The Problem of Predicting Election Results in the Ukrainian Electoral Marketing
Keywords:
forecasting election results, rankings, statistical prediction methods, sociological forecasting methods
Abstract
The article considers an important issue related to one of the key aspects of the electoral marketing, namely, predicting of the behavior of consumers of political good in the process of implementation of marketing activities to promote it during the election campaigns. The possibilities of sociological and statistical forecasting methods are analyzed; the difference between the ratings and outlook is considered. The factors that determine the effectiveness of such forecasts are characterized.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Полторак В.А. Социология общественного мнения / В.А. Полторак. – К. – Днепропетровск: Центр «СОЦИОПОЛИС», 2000. – 264 с.
2. Петров О.В. Социологические избирательные технологии / О.В.Петров. – Днепропетровск: Арт-Пресс, 1998. – 164 с.
3. Шампань П. Делать мнение: новая политическая игра: пер. с фр. / П.Шампань. – М.: SocioLoqos, 1997. – 317 с.
4. Паниотто В. Социологические исследования как способ контроля за результатами выборов и референдумов / В.Паниотто, Н.Харченко // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2001. - №1. – с.155-170.
5. Дубицкая В.П. Какого политика можно «продать»? / В.П. Дубицкая, М.И. Тарарухина // Социс. – 1998. – №10. – с.118-127.
2. Петров О.В. Социологические избирательные технологии / О.В.Петров. – Днепропетровск: Арт-Пресс, 1998. – 164 с.
3. Шампань П. Делать мнение: новая политическая игра: пер. с фр. / П.Шампань. – М.: SocioLoqos, 1997. – 317 с.
4. Паниотто В. Социологические исследования как способ контроля за результатами выборов и референдумов / В.Паниотто, Н.Харченко // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2001. - №1. – с.155-170.
5. Дубицкая В.П. Какого политика можно «продать»? / В.П. Дубицкая, М.И. Тарарухина // Социс. – 1998. – №10. – с.118-127.
Published
2019-08-06
How to Cite
Shinkarenko, O. (2019). The Problem of Predicting Election Results in the Ukrainian Electoral Marketing. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (1101), 175-179. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13645
Issue
Section
Empirical Researches of Modern Society