Projecting of images in social communicative practice
Keywords:
communicative image, social communication, informational environment
Abstract
The paper considers image as a leading factor of communicative practices and socio-cultural reality. The author's definition of social communication as an exchange of synthetic communicative images is given. The process of creation of images in communicative practice is investigated. The definition of communicative image is formulated and its characteristics are described. The features of presentational and representational images are analyzed.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Шейко В., Кушнаренко М. Перспективи розвитку соціальних комунікацій як нової наукової галузі // Соціальні комунікації в стратегіях формування суспільства знань : матеріали міжнар. наук. конф., 26–27 лютого 2009 р. : у 2х ч. — Х. : ХДАК, 2009. — Ч. 1. — С. 3–8.
2. Почепцов Г. Теория коммуникации / Георгій Почепцов. - М.: "Рефл-бук", К.: "Ваклер" - 2001. - 656 с.
3. Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни / Ирвин Гофман. – М. Издательство «КАНОН-пресс-Ц», 2000.- 310с.
4. Дилтс Р. Коучинг с помощью НЛП / Роберт Дилтс. - СПб.: ПРАЙМ-ЕВРОЗНАК, 2004. - 256 с.
5. Самые успешные PR-кампании в мировой практике / Пер. с англ. М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖКонтакт», ИНФРА-М, 2002.-241с.
6. Докторов Б. Реклама и опросы общественного мнения в США: История зарождения. Судьбы творців / Борис Докторов. — М.: ЦСП, 2008. — 628 с.
7. Ким М. Технология создания журналистского произведения / Максим Ким. - СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001 [Електронний ресурс] http://evartist.narod.ru/text/71.htm
8. Бодрийяр Ж. Система вещей / С.Зенкин (пер. с франц. и сопровод.ст.)- М.: Румино, 1999.- 222с.
2. Почепцов Г. Теория коммуникации / Георгій Почепцов. - М.: "Рефл-бук", К.: "Ваклер" - 2001. - 656 с.
3. Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни / Ирвин Гофман. – М. Издательство «КАНОН-пресс-Ц», 2000.- 310с.
4. Дилтс Р. Коучинг с помощью НЛП / Роберт Дилтс. - СПб.: ПРАЙМ-ЕВРОЗНАК, 2004. - 256 с.
5. Самые успешные PR-кампании в мировой практике / Пер. с англ. М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖКонтакт», ИНФРА-М, 2002.-241с.
6. Докторов Б. Реклама и опросы общественного мнения в США: История зарождения. Судьбы творців / Борис Докторов. — М.: ЦСП, 2008. — 628 с.
7. Ким М. Технология создания журналистского произведения / Максим Ким. - СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001 [Електронний ресурс] http://evartist.narod.ru/text/71.htm
8. Бодрийяр Ж. Система вещей / С.Зенкин (пер. с франц. и сопровод.ст.)- М.: Румино, 1999.- 222с.
Published
2019-08-21
How to Cite
Udris, N. (2019). Projecting of images in social communicative practice. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (999), 73-78. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13922
Issue
Section
Theoretical and Methodological Problems of Sociology