Consumer Moods in the Surroundings of Non-Governmental Organizations of Contemporary Ukraine: Norm or Deviation?

Keywords: non-governmental organizations, consumer moods

Abstract

The author considers the peculiarities of functioning of public organizations in the Ukrainian society. In particular, author's attention is focused on search of consumer moods among these organizations. Both the internal environment of the organizations, being composed of individuals belonging to them, as well as the external one, represented mainly by social thought, as well as the state, businesses, political parties, are considered. The main attention is focused on the study of public opinion of the residents of the city of Lviv in 2008 and 2011, so that the author could make some comparisons. Besides, the author explores whether consumer moods among these organizations could be considered as a norm or a deviation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oryslava Ben’, Ivan Franko National University of Lviv, 1, vul. University, Lviv 79000, Ukraine

Associate Professor, Department of History and Theory of Sociology, orysia.ben@gmail.com

References

1. Lewis D. The Management of Non-Governmental Development Organizations. An Introduction / D. Lewis. – London – NY: Ruetledge, 2001. – 242 р.

2. Третій сектор в Україні та організації, що розбудовують його інфраструктуру / упор. О. Грущенко і О. Пархомчук. – К.: РЦ "Гурт", 1997. – 63 с.

3. База даних соціологічного дослідження "Громадські організації очима львів’ян", проведеного серед дорослого населення м. Львова (вибірка – 600 осіб). 01 – 03. 2008. // Власний архів автора.

4. База даних Омнібусу кафедри історії та теорії соціології, проведеного серед дорослого населення м. Львова (вибірка – 800 осіб). 11-12. 2011. // Архів кафедри історії та теорії соціології Львівського національного університету імені Івана Франка.

5. Головатий М. Молодіжний рух як об’єктивна передумова розробки і здійснення державної молодіжної політики в Україні // Молодіжний і дитячий рух в Україні: історія і генезис. - К.: Укр. НДІ проблем молоді, 1993. - С. 8 – 23.

6. Головенько В. Ставлення молоді до громадського життя // Молодь України у дзеркалі соціології /Заг. ред. О. Балакірєвої, О. Яременка. - К.: УІСД, 2001. - С. 125 - 133.

7. Гидденс Э. Устроение общества: Очерки теории структурации. – М.: Академический Проект, 2003. – 528с.

8. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. – М.: Культурная революция, Республика, 2006. – 269 с.

9. European Integration Between Institution Building and Social Process. Contribution to the Theory of Modernization and NGOs in the Context of the Development of the EU / edited by P. Herrmann. – NY: Nova Science Publishers, Inc., 1999. – 159 p.

10. Domanski H. Participation in Civic Organizations and Class Structure / H. Domanski // Third Mokrzycki Symposium. New Europe and its Growth to Limits (20–21 October 2006). – NY, 2006. – 35 p.

11. The Third Sector in Europe / edited by A. Evers, J-L. Laville. – UK – Cheltenham/USA – MA – Northampton: Edward Elgar, 2004. – 266 p.

12. Feldman S. NGOs and Civil Society: (Un)stated Contradictions / S. Feldman // Annals, AAPSS. – 1997. – 554. – P. 46 – 65.

13. Fisher J. Nongovernments: NGOs and the Political Development of the Third World / J.Fisher. – Connecticut: Kumarian Press, 1998. – 237 p.

14. Hay R. Strategic Management in Non-Profit Organizations. An Administrator’s Handbook / R. Hay. – NY – Westport – Connecticut – London: Quorum Books, 1990. – 398 p.

15. Третій сектор в Україні: проблеми становлення / М.Ф. Шевченко, В.А. Головенько, Ю.М. Галустян, та ін. – К.: УІСД, 2001. – 170с.

16.Королько В.Г. Комунікація з громадськістю як соціальний інститут і сфера практичної роботи / В.Г. Королько, О.В.Некрасова // Стратегія і тактика комунікацій з громадськістю для організацій третього сектора. Методичний посібник. – К.: ІС НАНУ, 2003. – С. 9 – 60.

17.Королько В.Г. Організація та планування комунікацій з громадськістю: основні складові процесу / В.Г. Королько, О.В. Некрасова // Стратегія і тактика комунікацій з громадськістю для організацій третього сектора. Методичний посібник. – К.: ІС НАНУ, 2003. – С. 61 – 138.

18. Матеріали фокус-групових дискусій з активними членами, прихильниками та лідерами молодіжних громадських організацій. Львів, квітень – травень. 2007. // Власний архів автора.

19. Молодь України за соціальний прогрес і злагоду в суспільстві: збірник матеріалів Конгресу української молоді (Київ, 26 – 28 травня 1997 р.) – К.: АТ "Видавництво "Столиця", 1997. – 204 с.
Published
2019-08-19
How to Cite
Ben’, O. (2019). Consumer Moods in the Surroundings of Non-Governmental Organizations of Contemporary Ukraine: Norm or Deviation?. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (1045), 146-152. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13885
Section
Empirical Researches of Modern Society