of the University: from the Intersection of Europe to the Crossroads of the World

  • Inna Motunova Luhansk Taras Shevchenko National University, 1 sq. Gogol, Starobelsk, 92703, Ukraine
Keywords: university, university models, foreign student, intercultural communication, internationality

Abstract

The article considers the history of the university through the prism of its international character, it explores the role of internationality in the history of the formation of this institution, what characteristics it had at different stages, how the national composition of the student body has changed and affected the functioning of the university. It is shown that the diversity of the ethnic composition of the student body played a significant role in shaping the organization structure and development of the university. The first universities were combined representatives of cultures belonging to one civilization. Now the universities will combine representatives of cultures of the different civilization identity, and mass of higher education deprives such countries as Ukraine the universal language of study.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Inna Motunova, Luhansk Taras Shevchenko National University, 1 sq. Gogol, Starobelsk, 92703, Ukraine

PhD student of the Department of Philosophy and Sociology

References

1. Каленюк І. Вища освіта в сучасному глобальному середовищі / І. Каленюк // Вища освіта України – 2008. – №9 – С. 55 – 62.

2. New patterns in student mobility in the southern Africa development community [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/ib7-student-mobility-2012-en.pdf.

3. Hopkins K. International Students Continue to Flock to U.S. Colleges, Grad Schools / Katy Hopkins [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.usnews.com/education/best-colleges/articles/2012/11/12/.

4. Foreign students studying at German universities number over quarter of a million for first time [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.daad.de/portrait/presse/pressemitteilungen/2012/21295.en.html.

5. Мотунова І. Г. Іноземні студенти в українських ВНЗ як прояв академічного капіталізму / І. Г. Мотунова // Методологія теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: [збірник наукових праць / наук. ред. В. С. Бакіров]. – Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна – 2012. – Випуск 18. – С. 411 – 417.

6. Уваров П. Ю. История интеллектуалов и интеллектуального труда в Средневековой Европе (спецкурс) / Уваров П. Ю. – М. : ИВИ РАН, 2000. – 98 с.

7. Ле Гофф Ж. Другое средневековье. Время, труд и культура Запада / Жак Ле Гофф. – Екатеринбург : Изд-во Урал, 2002. – 328 с.

8. Андреев А. «Национальная модель» университетского образования: возникновение и развитие [Електронний ресурс] / А. Андреев // Высшее образование в России. – 2005. – Ч. 1. – № 1. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/nechaevsite/pedpsycho/andreev-a.

9. Меньшиков В. М. Развитие образования в Западной Европе в XVII – XVIII вв. [Електронний ресурс] / В. М Меньшиков – Режим доступу: http://www.portal-slovo.ru/pedagogy/41983.php.

10. Литошенко Д. Современные модели подготовки кадров высшей квалификации в свете исторического опыта европейского университетского образования XVI-XVIII вв. / Д. Литошенко // Alma mater (Вестник высшей школы). – 2003. – №7. – С. 38–43.

11. Бакиров В. С. Университеты «третьей волны»: социокультурная миссия / В. С. Бакиров // «UNIVERSITATES». – 2012. – №1 – С. 22–31.

12. Строгецкая Е. В. Идея и миссия современного университета / Е. В. Строгецкая // Вопросы образования. – 2009. – №4 – С. 67 – 81.

13. Калхун К. Потрібно ставити питання про мету існування університету [Електронний ресурс] / К. Калхун // «Спільне» – Режим доступу: http://commons.com.ua/?p=13931.

14. Набатчикова Е. Н. Неравенство доступа в высшую школу в современной Украине и его социальные последствия // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. - Х. : Вид. центр ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2008. – 621 с.

15. Щудло С. Вища освіта в пошуку якості: quo vadis / Світлана Щудло. – Х. – Дрогобич : Коло, 2012 – 340 с.

16. Калініна К. Університетський рейтинг як показник якості освіти в Україні / К. Калініна // Молодіжна політика проблеми та перспективи: [збірник наукових праць / наук. ред. С. А. Щудло]. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка – 2011. – Випуск 2 – С. 448 – 452.

17. Хижняк Л. М. Університетська освіта: навч. посіб / Л. М. Хижняк. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2010 – 192 с.

18. Rhoades G. Academic Capitalism in the New Economy: Challenges and Choices [Електронний ресурс] / G. Rhoades, S. Slaughter – Режим доступу: http://www.aft.org/pdfs/highered/academic/june04/Rhoades.qxp.pdf.

19. Сокурянская Л. Г. Академическая мобильность украинских студентов перед вызовами совреминного мира: риски академической эмиграции / Л. Г. Сокурянская, А. А. Дейнеко // Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. – 2011. – № 941. – С. 239–245.

20. Абрамов Р. Н Университетская автономия: борьба за метафору [Електронний ресурс] / Р. Н Абрамов // Всероссийская социологическая конференция «Образование и общество». Москва, 2009. – Режим доступу: http://soc.hse.ru/socinst/publications/14162192.html.

21. Увapoв П. Университеты и идея европейской общности / П. Увapoв // Европейский альманах. История. Традиция. Культура. – М. : Наука, 1993. – С. 115 – 123.

22. Университеты и университетское образование в Средневековии [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.proza.ru/2011/12/27/961.

23. Абеляр П. История моих бедствий // Августин Аврелий. Исповедь; Абеляр П. История моих бедствий. – М. : Эксмо, 1992. – С. 260–295.

24. Суворов Н. С. Понятие об университете в Средние века / Н. С. Суворов // Развитие личности. – 2005. – № 3 – С. 199–206.

25. Історія Західноєвропейського Середньовіччя. Хрестоматія. / Упорядник М. О. Рудь – К. : Либідь, 2005 – 656 с.

26. Суворов Н. С. Возникновение университетов / Н. С. Суворов // Развитие личности. – 2005. – №4 – С. 188–198.

27. Документы по истории университетов Европы XII – XV вв. [Електронний ресурс]: средневековые исторические источники востока и запада – Режим доступу:http: //www.vostlit.info/Texts/Dokumenty/Italy/XII/Univers/vved.phtml?id=6.

28. Пашков В. О. Політичний вимір процесів інтернаціоналізації вищої освіти [Електронний ресурс] / В. О Пашков – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal.

29. Франция и ее владения / Под ред. Ф. Н Петрова – Москва: ОГИЗ, 1948. – 793 с.

30. Гуковский М. А. Итальянское Возрождение. Т.1. – Л. : ЛГУ, 1990. – 624 с.

31. Офіційний сайт Оксфордського університету – Режим доступу: http://www.ox.ac.uk/about_the_university/introducing_oxford/a_brief_history_of_the_university/index.html.

32. A brief history of the University [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ox.ac.uk/about_the_university/introducing_oxford/a_brief_history_of_the_university/index.html

33. Дрязгунов К. Научить нельзя, можно научиться (Высшее образование в Кембридже) [Електронний ресурс] / К. Дрязгунов // Платное образование. – 2002. – № 3. – Режим доступу: http://dryazgunov.ru/articles/kembridzh/.

34. Скрынников Р. Борис Годунов / Скрынников Р. – М : АСТ, 2003 – 416 с.

35. Офіційний сайт Національного університету «Києво-Могилянська академія» – Режим доступу: http://www.ukma.edu.ua/index.php/pro-nas-2/istoriya-akademiji.

36. Ісаевич Я. Д. Історія української культури. Том 2 (Українська культура XIII – першої половини XVII століть) [Електронний ресурс] / Я. Д. Ісаевич – Режим доступу: http://litopys.org.ua/istkult2/ikult238.htm.

37. Шнайдер У. И. Преподавание философии в немецких университетах в XIX веке [Електронний ресурс] / У. И. Шнайдер // ЛОГОС. – 2004. – № 3–4. – Режим доступу: http://www.ruthenia.ru/logos/number/43/03.pdf.

38. Гумбольдт фон В. Про внутрішню та зовнішню організацію вищих наукових закладів у Берліні / Гумбольдт фон В. // Ідея Університету: Антологія / Упоряд.: М. Зубрицька, Н. Бабалик, 3. Рибчинська; відп. ред. М. Зубрицька. – Львів : Літопис, 2002. – 304 с.

39. Елютин В. П. Университеты [Електронний ресурс] / В. П Елютин. // Большая Советская энциклопедия. – М. : Советская энциклопедия, 1969 – 1978. – Режим доступу: http://dic.academic.ru/dic.nsf/bse/142911/.

40. Экспорт российских образовательных услуг: Статистический сборник. Выпуск 3 / Министерство образования и науки Российской Федерации. – М.: Центр социологических исследований, 2011. – 360 с.

41. Экспорт образовательных услуг в системе высшего образования Российской Федерации [Електронний ресурс] – Режим доступа: http://www.russia.edu.ru.

42. Ридингс Б. Университет в руинах [Текст] / пер. с англ. А. М. Корбута; Гос. ун-т – Высшая школа экономики. – М. : Изд. дом Гос. ун-та – Высшей школы экономики, 2010. – 304 с.

43. Горохов В. Г. Как возможны наука и научное образование в эпоху «академического капитализма»? / В. Г Горохов // Вопросы философии. – 2010. – № 12. – С. 3–14.

44. New patterns in student mobility in the Southern Africa Development Community [Електронний ресурс] // UIS Information bulletin. – 2012. – February. – No. 7. – Режим доступу: http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/ib7-student-mobility-africa-2012-v4-en.pdf.

45. МорозІ. Болонський процес це конкретні рішення та дії / І. Мороз // Вища освіта України – 2005. − № 1. – С. 29 – 35.

46. Мотунова І. Університет як простір міжкультурного діалогу / І. Мотунова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка – 2011. – № 2 (213). – С. 177–184.

47. Иностранные студенты во Франции [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://trv-science.ru.

48. Мотунова І. Іноземні студенти як показник конкурентноспроможності українського вишу (на прикладі Луганського національного університету імені Т. Шевченка) / І. Мотунова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка – 2012. – № 2 (237). – С. 149–160.

49. В Україні навчається майже 50 тисяч іноземних студентів [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vidomosti-ua.com/ukraine/31567.

50. Курбатов С. Університетські рейтинги як фактор легітимації елітного стану освіти в сучасних умовах / Курбатов С. – Суми : ПП Панасенко І. М., 2010. – 56 с.

51. Высшее образование в Украине: возможно ли международное признание украинских вузов? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.yourcompass.org/about/news/index.php?ELEMENT_ID=57.

52. Співаківська Т. Можливості виходу українських вищих навчальних закладів на міжнародний ринок освітніх послуг [Електронний ресурс] / Т. Співаківська , Д. Гнатівська // Економічний вісник НТУУ «КПІ» – Режим доступу http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Evkpi/2010/4.Galuzeva%20ekonomika%5C16_kpi_2010_7.pdf.

53. Обучение на английском в вузах неанглоговорящей Европы [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://www.parta.org/news/stati/_obuchenie_na_a/.

54. Ортиц Р. Гегемония английского язика и социальные науки / Р. Ортиц // Глобальный діалог. – Сентябрь 2011. – № 2. – С. 11–12.

55. Языковая проблема в Украине [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.archer.sivash.net/forum/archive/index.php/t-14184-p-3.htm.

56. Горбачова О. Явище ксенофобії: соціально-психологічний вимір [Електронний ресурс] / О. Горбачова // Політичний менеджмент № 4-5 (55-56) (грудень 2012) – Режим доступу: http://www.politik.org.ua/vid/magcontent.php3?m=6&n=91&c=2221.

57. Сорока Ю. Свої, чужі, різні:соціокультурна перспектива сприйняття Іншого: монографія / Юлия Сорока. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2012. – 332 с.
Published
2019-08-13
How to Cite
Motunova, I. (2019). of the University: from the Intersection of Europe to the Crossroads of the World. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (1053), 181-189. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13801
Section
Researches of the Problems of Youth and Education