State as a Subject in Space of Consumer Choice
Keywords:
consumption, consumer choice, state, organizational measures, socio-economic measures, informative measures
Abstract
In the article the space of consumer choice and it’s subjects are examined. It is marked that a leading role in this space is played by such subject, as state, as it possesses the certain system of measures and instruments, allowing to change this space in desirable directions. To such measures the author takes 1) organizational is development of normatively-legal acts, that resolve or forbid a production or advancement of certain commodity or service; 2) socio-economic, that provide priorities of society above priorities of businesses for the increase of socio-economic indexes of life of citizens; 3) informative is maintenance of consumer values.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Василенко О. В. Потребительское поведение в современной России: проблема выбора в условиях риска [Электронный ресурс] : автореф. дис… канд. соц. наук : 22.00.03 / ВГУ. – Волгоград, 2008. – 25 с. – Режим доступа : http://www.twirpx.com/file/651108/
2. Радаев В. В. Изменение конкурентной ситуации на российских рынках (на примере розничных сетей) [Электронный ресурс] / Радаев В. В. – М. : ГУ ВШЭ, 2003. – 64 с. – (Препринт WP4/2003/06. Серия WP4 Социология рынков). – Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/05/05/1216427428/WP4_2003_06.pdf.
3. Барсукова С. Ю. Три составных части контрафакта: подделки, серый импорт и имитаторы [Электронный ресурс] / С. Ю. Барсукова // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 14–29. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=14
4. Лэш С. Хозяйства знаков и пространства (введение) [Электронный ресурс] / С. Лэш, Дж. Урри // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 49–55. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=49
5. Цимерман Ю. А. Демонстративное потребление в современном обществе (институциональный анализ) [Электронный ресурс] : автореф. дис… канд. экон. наук : 08.00.01 / МГУ. – М., 2007. – 24 с. – Режим доступа : http://www.econ.msu.ru/cmt2/lib/a/983/file/Cimerman.pdf
6. Сокурянская Л. Г. Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода – Харьков : Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, 2006. – 576 с.
2. Радаев В. В. Изменение конкурентной ситуации на российских рынках (на примере розничных сетей) [Электронный ресурс] / Радаев В. В. – М. : ГУ ВШЭ, 2003. – 64 с. – (Препринт WP4/2003/06. Серия WP4 Социология рынков). – Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/05/05/1216427428/WP4_2003_06.pdf.
3. Барсукова С. Ю. Три составных части контрафакта: подделки, серый импорт и имитаторы [Электронный ресурс] / С. Ю. Барсукова // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 14–29. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=14
4. Лэш С. Хозяйства знаков и пространства (введение) [Электронный ресурс] / С. Лэш, Дж. Урри // Экономическая социология. – 2008. – Т. 9. – № 4. – С. 49–55. – Режим доступа : http://ecsoc.hse.ru/data/2011/12/08/1208205034/ecsoc_t9_n4.pdf#page=49
5. Цимерман Ю. А. Демонстративное потребление в современном обществе (институциональный анализ) [Электронный ресурс] : автореф. дис… канд. экон. наук : 08.00.01 / МГУ. – М., 2007. – 24 с. – Режим доступа : http://www.econ.msu.ru/cmt2/lib/a/983/file/Cimerman.pdf
6. Сокурянская Л. Г. Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода – Харьков : Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, 2006. – 576 с.
Published
2019-08-01
How to Cite
Vaculenko, S. (2019). State as a Subject in Space of Consumer Choice. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological Studies of Contemporary Society: Methodology, Theory, methods", (1101), 76-80. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13571
Issue
Section
Theoretical and Methodological Problems of Sociology