Application of the SWOT-analysis in strategic planning activities of noncomercial organizations

  • Т. В. Яковенко
Keywords: Strategic planning, SWOT-analysis

Abstract

In this article the authors prove the necessity of noncommercial organizations' activity strategic planning and outline its specificity. They offer the most successful, from the point of view of the author, strategic planning models in noncommercial sphere of activity. The factors of the NCO's adaptation to conditions of an environment are analyzed, outlining the ways to overcome a complexity and use a favorable situations. The special attention is paid to the SWOT - analysis - a basis of strategic planning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Андреев С.Н. Основы некоммерческого маркетинга / Андреев С.Н., Мельниченко Л.Н. — М. : Прогресс-Традиция, 2000. – 256 с.

Виханский О.С. Стратегическое управление. / Виханский О.С. – М.: Гардарики, 2002.– 296 с.

Довідник українських неурядових організацій захисту прав та інтересів громадян / Упоряд. О. І. Сидоренко. – К. : Центр інновацій та розвитку, 1999. –176 с.

Интернет-портал “Харьков Социальный”. Режим доступа: WWW.SOCIAL.KHARKOV.UA
Котлер Ф. Стратегический маркетинг некоммерческих организаций / Ф. Котлер, А.Р. Андреасен. – изд-е 6-е. – Ростов н/Д: Феникс, 2007. – 854 с.

Кортленд Б. Современная реклама. Глава 12, 18. / Кортленд Бове, Уильям Аренс. – М. : Изд. дом «Довгань», 1995 – 661 с.

Кредитный союз «Женская взаимопомощь». Официальный сайт общественной организации. Режим доступа: http://wmh.naksu.org/index.php?id=25

Мексон М. Основы менеджмента./ Мексон М., Альберт А., Хедоури Ф – М.: Дело, 1998. – 459 с.

Неурядові організації та їх вплив на процес формування жіночої політики. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pravo.vuzlib.su/book_z1088_page_25.html

Ольга Алексеева. Третий сектор или благотворительность для “чайников”. – М.. ВВС МРН, 1997. –267 с.

Рынок социальных услуг Харькова. / [ХООО “Ассоциация развития громад”]/. - Харьков, 2009. - 118 с.

Стратегічне планування діяльності НДО. Азарова Т.В., Абрамов Л.К. – ЦПТІ, Кіровоград, 2000. – 76 с.

Чотири кроки до успіху. Посiбник з менеджменту для неурядових організацій. Пiдготовлено Творчим центром «Каунтерпарт». Упоряд. Оксана Матусяк – К: «МАКАР», 2005. ¬ 248с.

Too Strong to Die, Too Weak to Survive: The Needs of NGOs in Central and Eastern Europe. Heimo Schopflin\ PSP Berlin. 1995. – 183.
.
How to Cite
Яковенко, Т. В. (1). Application of the SWOT-analysis in strategic planning activities of noncomercial organizations. «SOCIOPROSTIR: THE INTERDISCIPLINARY ONLINE COLLECTION OF SCIENTIFIC WORKS ON SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK», (4), 21-25. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/socioprostir/article/view/4345
Section
CHAPTER 1. THE THEORY AND METHODOLOGY OF SOCIAL PROBLEMS RESEARCHES