Електронний контент для дітей: теоретико-соціологічний аспект

  • Леся Іванівна Біловус Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0003-4882-4511
Ключові слова: контент, електронний контент, Інтернет, соціальні функції

Анотація

Діти є особливою аудиторією Інтернету зі своїми вимогами, й електронний контент для дітей має особливі, специфічні соціальні функції. У статті електронний контент для дітей розглядається як артефакт сучасної інформаційної культури, що включає синтетичне інформаційне поповнення сайту (тексти, графічна, аудіо-, відеоінформація), створений для реалізації соціальних функцій Інтернету з урахуванням психологічних та вікових особливостей цільової аудиторії. Описано різні характеристики інтернет-контенту: технічні, інформаційні, комунікаційні, дискурсивні. Підкреслюється неоднозначність розуміння самого терміну «медіаконтент» в окремих галузевих науках та міждисциплінарних дослідженнях. Обґрунтовано можливості використання різноманітних соціологічних методів вивчення електронного контенту для дітей. Уточнено методологічні й теоретичні підходи до дослідження контенту для дітей в Інтернеті: обґрунтовано можливості застосування загальносоціологічних підходів до вивчення дитячого контенту в Інтернеті, таких як структурно-функціональний, соціалізаційний, ризикологічний, символічного інтеракціонізму, культурологічний і діяльнісний. Завдяки застосуванню структурно-функціонального підходу виділено сім підстав для класифікації дитячого сегменту Укрнету: за функціональним призначенням, за ступенем включеності користувачів, за віком основних користувачів, за соціально-економічною складовою, за орієнтацією на взаємодію між поколіннями, за наявністю / відсутністю ризику, за змістом навчальної інформації. Під час дослідження визначено основні соціальні функції електронного контенту для дітей: інформаційну, комунікативну, освітню, культурно-просвітницьку, виховну, інтегративну, нормативну та рекреаційну. Запропоновано визначення електронного контенту як артефакту суспільства, засобу соціалізації, культурно-освітнього, освітнього та інтегративно-комунікативного механізму включення дітей у соціальну реальність, що має як важливі позитивні функції, так і ризики для суспільства, сім’ї та ювенальної вікової групи.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2021-11-20
Як цитувати
Біловус, Л. І. (2021). Електронний контент для дітей: теоретико-соціологічний аспект . Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/17955
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)