Образ паралімпійців у сучасному креолізованому медіатексті

  • Ольга Олексіївна Полумисна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-4289-0588
Ключові слова: креолізований медіатекст, людина з інвалідністю, текст, медіатекст, образ, імідж

Анотація

У статті показано, що креолізовані матеріали широко представлені в мережі Інтернет і активно використовуються засобами масової інформації та комунікації. Доведено, що креолізовані тексти комплексно впливають на сприйняття людиною інформації. Встановлено, що велика кількість креолізованих матеріалів висвітлюють змагання на Паралімпіадах і суттєво впливають на формування громадської думки щодо образу людини з інвалідністю. Проаналізовано креолізовані медіатексти соціальної мережі Facebook та низки відомих українських засобів масової інформації, у результаті чого з’ясовано, що найчастіше вони мають часткову креолізацію, текст невідривно пов’язаний із фото і становить єдине ціле, рівноцінними є ілюстрації, які використовуються в текстах, де певна частина інформації передається переважно іконічними засобами. Встановлено, які функції виконують такі зображення в креолізованому медіатексті: до основних належать атрактивна, інформативна, експресивна, емотивна, символічна, ілюстративна, функція створення іміджу зображення. Вербальний та іконічний елемент позитивно впливають на реципієнта і формують у його свідомості образ людини з інвалідністю, яка є сильною, витривалою і, незважаючи на всі життєві негаразди, завжди перемагає.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Олексіївна Полумисна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кандидат філологічних наук, доцент. Доцент кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Полумисна, О. (2019). Образ паралімпійців у сучасному креолізованому медіатексті. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15373
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ