Образ паралімпійців у сучасному креолізованому медіатексті

  • Ольга Олексіївна Полумисна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-4289-0588
Ключові слова: креолізований медіатекст, людина з інвалідністю, текст, медіатекст, образ, імідж

Анотація

У статті показано, що креолізовані матеріали широко представлені в мережі Інтернет і активно використовуються засобами масової інформації та комунікації. Доведено, що креолізовані тексти комплексно впливають на сприйняття людиною інформації. Встановлено, що велика кількість креолізованих матеріалів висвітлюють змагання на Паралімпіадах і суттєво впливають на формування громадської думки щодо образу людини з інвалідністю. Проаналізовано креолізовані медіатексти соціальної мережі Facebook та низки відомих українських засобів масової інформації, у результаті чого з’ясовано, що найчастіше вони мають часткову креолізацію, текст невідривно пов’язаний із фото і становить єдине ціле, рівноцінними є ілюстрації, які використовуються в текстах, де певна частина інформації передається переважно іконічними засобами. Встановлено, які функції виконують такі зображення в креолізованому медіатексті: до основних належать атрактивна, інформативна, експресивна, емотивна, символічна, ілюстративна, функція створення іміджу зображення. Вербальний та іконічний елемент позитивно впливають на реципієнта і формують у його свідомості образ людини з інвалідністю, яка є сильною, витривалою і, незважаючи на всі життєві негаразди, завжди перемагає.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ольга Олексіївна Полумисна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кандидат філологічних наук, доцент. Доцент кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Полумисна, О. О. (2019). Образ паралімпійців у сучасному креолізованому медіатексті. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15373
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ