Репрезентація цінностей (прийнятих Біллем про права, США) в щоденнику the New York Times (вересень – листопад 2019 р.)

  • Yevgeniya Lytvyshko Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, Харків, Україна; Національний університет «Одеська юридична академія», Одеса, Україна
Ключові слова: цінності, ціннісний домінанти, мас-медіа, оцінка, мас-медійний контекст

Анотація

Як відомо, ціннісна домінанта – це одна з найважливіших універсалій в філософських і гуманітарних науках, яка позначає об’єкти або явища як суспільні ідеали або як еталон належного. Таким чином ціннісні домінанти дають можливість проаналізувати важливі процеси, що відбуваються в соціокультурному житті суспільства. Предметом нашого дослідження є цінності «НАРОД», «СОЮЗ», «СПРАВЕДЛИВІСТЬ», «СПОКІЙ», «ДОБРОБУТ», «СВОБОДА», представлені в Біллі про права Сполучених Штатів Америки, який закріплює основні права і свободи людини і громадянина. Мета статті полягає у визначенні специфіки та тенденцій репрезентації названих цінностей в медіатекстах, а саме – в їх сильних позиціях. На основі контент-аналізу матеріалів The New York Times було встановлено, що такі цінності, як «НАРОД», «СОЮЗ» і «СВОБОДА» є найбільш частотними в текстах аналізованого видання. Але в більшості випадків вони мають негативний відтінок через занурення в негативний контекст, взаємодію з антицінностями. Що стосується цінностей «СПРАВЕДЛИВІСТЬ», «СПОКІЙ», «ДОБРОБУТ», то вони виявилися менш частотними і, як правило, не змінюють свого сенсу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Yevgeniya Lytvyshko, Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, Харків, Україна; Національний університет «Одеська юридична академія», Одеса, Україна

Аспірантка кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; асистент кафедри журналістики Національного університету «Одеська юридична академія».

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Lytvyshko, Y. (2019). Репрезентація цінностей (прийнятих Біллем про права, США) в щоденнику the New York Times (вересень – листопад 2019 р.). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (16). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15129
Розділ
ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ