Репрезентація цінностей (прийнятих Біллем про права, США) в щоденнику the New York Times (вересень – листопад 2019 р.)
Анотація
Як відомо, ціннісна домінанта – це одна з найважливіших універсалій в філософських і гуманітарних науках, яка позначає об’єкти або явища як суспільні ідеали або як еталон належного. Таким чином ціннісні домінанти дають можливість проаналізувати важливі процеси, що відбуваються в соціокультурному житті суспільства. Предметом нашого дослідження є цінності «НАРОД», «СОЮЗ», «СПРАВЕДЛИВІСТЬ», «СПОКІЙ», «ДОБРОБУТ», «СВОБОДА», представлені в Біллі про права Сполучених Штатів Америки, який закріплює основні права і свободи людини і громадянина. Мета статті полягає у визначенні специфіки та тенденцій репрезентації названих цінностей в медіатекстах, а саме – в їх сильних позиціях. На основі контент-аналізу матеріалів The New York Times було встановлено, що такі цінності, як «НАРОД», «СОЮЗ» і «СВОБОДА» є найбільш частотними в текстах аналізованого видання. Але в більшості випадків вони мають негативний відтінок через занурення в негативний контекст, взаємодію з антицінностями. Що стосується цінностей «СПРАВЕДЛИВІСТЬ», «СПОКІЙ», «ДОБРОБУТ», то вони виявилися менш частотними і, як правило, не змінюють свого сенсу.