Роль громадянської позиції ведучого в авторських програмах

  • В. П. Федоренко Київський національний університет культури і мистецтв
Ключові слова: авторська програма, телебачення, телевізійний ведучий, глядач, жанр, культура

Анотація

Мета дослідження – огляд та аналіз формування громадської думки суспільства на зразках створення і ведення авторських телевізійних програм відомих українських телевізійних ведучих щодо обґрунтування основних тенденцій впливу вітчизняного телебачення на світогляд глядачів. Методологія дослідження базується на дослідному методі (для визначення специфіки впливу авторських телевізійних програм просвітницького спрямування на загальнонаціональних та регіональних телеканалах України); методі аналізу (для вивчення практичного досвіду створення авторських телепрограм щодо вибору тематики, проблематики та творчо-технологічних засобів публіцистичної та художньо-публіцистичної спрямованості). Наукова новизна дослідження полягає в розгляді недослідженої специфіки впливу авторських телевізійних програм ідеологічного спрямування та виняткової ролі рупорів телевізійних ведучих радянського і пострадянського простору. Також проаналізовано, що на українському ґрунті авторські програми – важливий потенціал вітчизняного телебачення на телевізійній індустрії в цілому, тому вперше досліджено харизматичність постатей телевізійних ведучих та винайдено нові форми впливу, серед яких чільне місце посідають авторські програми. Висновки. Систематизація авторських програм показала, що всі вони з точки зору впливів на глядача є соціально значущими. Повний спектр жанрово-змістовних можливостей сучасної журналістики свідчить, що авторська телепередача як в українському, так і у світовому телевізійному просторі поки не є окремим жанром, але за лідерством має перспективу перетворитися на окрему ділянку телебачення художньо-публіцистичного характеру.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Гоян В. В. Типові та жанрові особливості інформаційної телепрограми. Київ : Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2001. 53 с.

Григораш Д. Журналістика у термінах і виразах. Львів : Вища шк., 1974. 294 с.

Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості. Львів : ПАІС, 2008. 268 с.

Кузнецова О. Д. Засоби масової комунікації. Львів : ПАІС, 2005. 200 с.

Литвинов В. Д. Просвітництво. Енциклопедія історії України: В 10 т. Т. 9. Київ : Наук. думка, 2012. C. 36.

Шальман Т. М. Жанрові діалогічні форми сучасного українського телебачення : дис. … канд. філол. наук : 10.01.08. / Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2006. 212 с.

Шоріна А. Ю. Авторське телебачення: жанрові форми та різновиди : автореф. дис. … канд. наук із соціальних комунікацій : 27.00.04. / Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2008. 17 с.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Федоренко, В. П. (2019). Роль громадянської позиції ведучого в авторських програмах. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (13), 53-61. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15002
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ