Визначення особливостей гендерної ідентичності студентів
Анотація
У статті висвітлені деякі особливості гендерної ідентичності сучасних студентів при складенні ними самоідентифікаційних характеристик з використанням методики «Хто Я?» М. Куна, Т. Макпартленд в модифікації Т. В. Румянцевої. Зокрема, виявлено, що у студентському віці переважає не пряме, а посереднє позначення гендеру (через закінчення та виконувані соціальні ролі), що може свідчити про недостатнє прийняття студентами своєї гендерної ідентичності. У цілому, можна зробити висновок, що студентська молодь характеризується широким набором характеристик, які описують гендер опосередковано. Аналіз прямого позначення гендеру показав, що слід говорити про деяку тенденцію до «андрогінізації» особистісних особливостей дівчат та більшу тривалість процесу формування гендерної ідентичності у юнаків. Обґрунтовано причини отриманих результатів у розрізі соціокультурної детермінації.Завантаження
Посилання
Анаcтази А. Дифференциальная пcихология. Индивидуальные и групповые различия в поведении [Текст] / А. Анаcтази; пер. c англ. – М.: Апрель Преcc; ЭКCМО-Преcc, 2001. – 752 с.
Ахметгалеева З. М. Мужественность и женственность: методы исследования [Текст] / З. М. Ахметгалеева // Вопросы психологии. – 1991. – No 3. – С. 24–30.
Бем С. Линзы гендера: Трансформация взглядов на проблему неравенства полов. [Текст] / С. Бем – М., 2004 – 336 с.
Бендаc Т. В. Гендерная пcихология: [уч. поcобие] [Текст] / Т. В. Бендаc. – CПб.: Питер, 2008. – 431 с.
Берн Ш. М. Гендерная психология [Текст] / Ш. Берн. – CПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2001. – 320 с.
Божович Л. И. Личноcть и ее формирование в детcком возраcте [Текст] / Л. И. Божович. – CПб., 2008. – 400 с.
Боровцова М. С. Ґендер як неповторна репрезентація статі [Текст] / М. С. Боровцова // Вісник Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Серія: Психологія. – Т. 17. – Вип. 5. – Одеса: Астропринт, 2012. – С. 6–12.
Головнева И. В. О тенденциях изменения гендерной идентичности [Текст] / И. В. Головнева // Вicник Харкiвcького нацiонального унiверcитету iменi В. Н. Каразiна. Cерiя: Пcихологiя. – Вип. 44. – 2010. – No 913. – C. 24–26.
Клецина И. С. Гендерная проблематика в публи-кациях журналов «Вопросы психологии», «Психоло-гический журнал» [Текст] / И. С. Клецина // Вопросы психологии. – No 1. – М., 2012. – С. 83–91.
Кон И. C. Пcихология ранней юноcти [Текст] / И. С. Кон. – М., 1989. – 256 с.
Тест «Кто Я?» (М. Кун, Т. Макпартленд; модифи-кация Т. В. Румянцевой) / Т. В. Румянцева Психологи-ческое консультирование: диагностика отношений в паре. – СПб., 2006. – С. 82–103.
Мруг А. И. Психологические особенности ген-дерной идентичности студентов разных специаль-ностей [Электронный реcурc] / А. И. Мруг // Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов. – Режим доcтупа: http://www.jurnal.org/articles/2008/psih3.html.
Ягнюк Я. К. Гендерні особливості життєвого шляху студентської молоді: диc. на здобуття науково-го ступеня кандидата пcихол. наук: 19.00.01 / Я. К. Яг-нюк. – Х., 2013. – 238 c.
Erikson E. H. Identity, youth and crisis [Text] / E. H. Erikson. – New York: Norton, 1994. – 336 p.
Hyd J. S. The gender similarities hypothesis [Text] / J. S. Hyde // Americаn Psychologist. Vol. 60. No 6. – 2005. – Р. 581–592.
Авторське право (c) 2014 Ia. K. Iagniuk
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.