Pedagogical modeling of the formual formation of speech competence of future teachers of foreign language

  • О. А. Коваленко
Keywords: pedagogical modeling, system components, competence approach, model of speech competence

Abstract

The article deals with the theoretical bases of constructing a model of speech competence formation of future foreign language teachers. The main components of the model of speech competence of future foreign language teachers are highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения. Общедидактический аспект. М. : Педагогика, 1997. 254 с.

Брюханова Н. О., Н. В. Корольова Педагогічне моделювання: стан і тенденції розвитку. Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2015. –Випуск № 3. С. 64-71.

Закон України «Про вищу освіту» // Відомості Верховної Ради (ВВР). 2016. Випуск № 37 – 38. С.2004.

Зобнин Б. Б. Моделирование систем: конспект лекций. Екатеринбург: Изд-во УГГГА, 2001. 129 с.

Лодатко Є. О. Педагогічні моделі, педагогічне моделювання і педагогічні вимірювання: that is that? Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Вища освіта України: Теоретичний та науковометодичний часопис. У 2-х тт. 2011. Випуск 3. Т. 1. С. 339–344.

Теплицька А. О. Модель і моделювання в професійній освіті майбутніх вчителів. Духовність особистості: методологія, теорія і практика : зб. наук. праць ; редкол.: Г. П. Шевченко (голов. ред.) та ін. Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ. 2015. Випуск 6 (69). 246 с.

Шапран Ю. Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології. Рідна школа. 2012. Випуск 12. С.39-43.

The European Indicator of Language Competence. Report from the Educational Council to the European Council. Barcelona, March 2002. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.edu.language.
Published
2017-02-12
Cited
How to Cite
Коваленко, О. А. (2017). Pedagogical modeling of the formual formation of speech competence of future teachers of foreign language. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (40), 96-101. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14855