Teaching Foreign Students-Non-philologists Russian Language: Approaches, Aspects, Experience.

  • Е. И. Гейченко
Keywords: approach to foreign language training, content of training, foreign students-non-philologists

Abstract

The problems of training Russian language communication to foreign students of non-linguistic specialties have been considered in the article. The compliance of approaches to training communicative requirements to this contingent of students has been analyzed. The problems of interpretation of the main terms existing in modern language teaching methods have been outlined. The main tasks and peculiarities of teaching foreign language learners written and oral speech, the possibilities of using the experience in mastering the native language have been described

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Капитонова Т.Н. Методы и технологии обучения русскому языку как иностранному / Капитонова Т.Н., Московкин Л.В., Щукин А.Н. – М. : Рус. язык. Курсы, 2008. – 220 с.

2. Клычникова З.И. Некоторые психологические особенности обучения взрослых чтению на иностранном языке / З.И. Клычникова // Чтение, перевод, устная речь. – Л. : Наука, 1977. – 142 с.

3. Пассов Е.И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования «Развитие индивидуальности в диалоге культур» / Е.И. Пассов. – М. : Просвещение, 2000. – 173 с.

4. Пассов Е.И. Содержание иноязычного образования как методическая категория / Е.И. Пассов // Иностранные языки в школе. – 2007. – № 4. – С. 13–23.

5. Пассов Е.И. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования / Е.И. Пассов, Н.Е. Кузовлева. – М. : Рус. яз. Курсы, 2010. – 568 с.

6. Русский язык как иностранный. Методика обучения русскому языку : учеб. пособие для высш. учебн. заведений / под ред. И.П. Лысаковой. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2004. – 270 с.

7. Толковый словарь русского языка / под ред. Д.Н. Ушакова. – Т. 1–4. – М. : Астрель, 2005. – 848 с.

8. Федотова Н.Л. Методика преподавания русского языка как иностранного (практический курс) / Н.Л. Федотова. – СПб. : Златоуст, 2013. – 192 с.

9. Щукин А.Н. Обучение речевому общению на русском языке как иностранном. Методика / А.Н. Щукин. – М. : Изд-во ИКАР, 2011. – 452 с.

10. Halliday M.A.K. Learning How to Mean : Exploration in the Development of Language / M.A.K. Halliday. – London : Edward Arnold, 1975. – 164 p.
Published
2016-04-17
How to Cite
Гейченко, Е. И. (2016). Teaching Foreign Students-Non-philologists Russian Language: Approaches, Aspects, Experience. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, (26), 42-49. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/2830