«Reading circles» як засіб заохочення студентів до читання, дискутування та аналізу прочитаного тексту на уроках усної практики

  • Олена Анатоліївна Бойко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: Reading circles, методика, The Discussion Leader, The Summariser, The Connector, The Word Master, The Passage Person, The Culture Collector, reading, The Role Sheet, читання, аналіз, дискусія

Анотація

Репрезентовано методику заохочування студентів до читання літературного твору у межах обов'язкового програмного читання з подальшим розвитком у студентів бажання аналізувати текст із метою виявлення мовних та граматичних конструкцій, опрацювання вокабуляру та стилістичних прийомів із метою зрозуміння культурного прошарку, часового виміру та ціннісного простору, а також задля реальної можливості використання цих одиниць у сучасному мовленні. Методика розвиває навички дискусії з приводу прочитаного твору з ширшим заглибленням у ситуацію і тематику твору, ніж банальний переказ без осмислення та відчуття ситуації; наведення прикладів та встановлення зв'язку ситуативно-почуттєвих виявів, зображених у художньому творі, з реально пережитим читачем досвідом або досвідом, який мав місце у спостерігальному аспекті життя студента [7]. Порівняння різних культурно-етнічних зображень з культурно-етнічною атмосферою, звичною та близькою до атмосфери студента, наведення прикладів різноманітних варіацій завершення твору спонукають студента до порівняння зображеної ситуації з реальним часом. Ця методика дійсно спроможна мотивувати та зацікавити студента нерутинним процесом читання та переказу, можливістю аналізу та дискусії і викликати свідомість цінності читання у житті людини; до подальшої зацікавленості у більш заглибленому читанні з метою збагачення внутрішнього світу студента, його культурно-освітнього рівня; осмислення та розширення власного вокабуляру з метою досягнення високого рівня володіння іноземною мовою.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Василькова Т. А. Социальная педагогика : учеб. пособие / Т. А. Василькова, Ю. В. Василькова. - М. : КНОРУС, 2010. - 240 с.
2. От культуры чтения - к культуре здоровья : Психология жизни и смерти. Человек в опасных ситуациях. Здоровый образ жизни : хрестоматия по ОБЖ / авт.-сост. С. С. Тверская // Основы безопасности жизнедеятельности. - 2012. - № 7-8. - 128 с.
3. Тверская С. С. Концепция развития культуры здоровья через художественную литературу / С. С. Тверская // Вестн. ЧГПУ. Сер. 10 : Экология. Валеология. Педагогическая психология. - 2005. - № 6.
4. Gee J. Faculty Focus. Higher ED teaching strategies from MAGNA publication. Reading Circles Get Students to Do the Reading [Electronic resource] / Jane Gee. - 2014. - March 27th.- Way of access : https://www.facultyfocus.com/articles/effective-teaching-strategies/reading-circles-get-students-reading/
5. A FRONTIER COLLEGE ORGANIZER'S GUIDE. Literacy. Learning for Life. How to set up and run reading circles [Electronic resource] / Sherry Campbell. - 2009. - August. Way of access : https://www.frontiercollege.ca/getattachment/3da25c05-29d6-44dd-a2c9-c3b61887d3f1/readingcircle.aspx
6. Oxford University Press. English Language Teaching United Kingdom and Ireland. Oxford Bookworms Club Reading Circles [Electronic resource] // Teacher's Site. - Way of access : https://elt.oup.com/teachers/readingcircles/?cc=gb&selLanguage=en
7. Simms А. The Reading Agency. Tackling life's big challenges through the proven power of reading. How to run a reading circle [Electronic resource] / Angie Simms. // NATECLA News. - 2010. - Autumn. Way of access : https://readingagency.org.uk/resources/2075/
Опубліковано
2020-07-18
Як цитувати
Бойко, О. А. (2020). «Reading circles» як засіб заохочення студентів до читання, дискутування та аналізу прочитаного тексту на уроках усної практики. Проблеми сучасної освіти, (10), 91-97. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16055