«Reading circles» як засіб заохочення студентів до читання, дискутування та аналізу прочитаного тексту на уроках усної практики

  • Олена Анатоліївна Бойко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Abstract

Репрезентовано методику заохочування студентів до читання літературного твору у межах обов'язкового програмного читання з подальшим розвитком у студентів бажання аналізувати текст із метою виявлення мовних та граматичних конструкцій, опрацювання вокабуляру та стилістичних прийомів із метою зрозуміння культурного прошарку, часового виміру та ціннісного простору, а також задля реальної можливості використання цих одиниць у сучасному мовленні. Методика розвиває навички дискусії з приводу прочитаного твору з ширшим заглибленням у ситуацію і тематику твору, ніж банальний переказ без осмислення та відчуття ситуації; наведення прикладів та встановлення зв'язку ситуативно-почуттєвих виявів, зображених у художньому творі, з реально пережитим читачем досвідом або досвідом, який мав місце у спостерігальному аспекті життя студента [7]. Порівняння різних культурно-етнічних зображень з культурно-етнічною атмосферою, звичною та близькою до атмосфери студента, наведення прикладів різноманітних варіацій завершення твору спонукають студента до порівняння зображеної ситуації з реальним часом. Ця методика дійсно спроможна мотивувати та зацікавити студента нерутинним процесом читання та переказу, можливістю аналізу та дискусії і викликати свідомість цінності читання у житті людини; до подальшої зацікавленості у більш заглибленому читанні з метою збагачення внутрішнього світу студента, його культурно-освітнього рівня; осмислення та розширення власного вокабуляру з метою досягнення високого рівня володіння іноземною мовою.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Василькова Т. А. Социальная педагогика : учеб. пособие / Т. А. Василькова, Ю. В. Василькова. - М. : КНОРУС, 2010. - 240 с.
2. От культуры чтения - к культуре здоровья : Психология жизни и смерти. Человек в опасных ситуациях. Здоровый образ жизни : хрестоматия по ОБЖ / авт.-сост. С. С. Тверская // Основы безопасности жизнедеятельности. - 2012. - № 7-8. - 128 с.
3. Тверская С. С. Концепция развития культуры здоровья через художественную литературу / С. С. Тверская // Вестн. ЧГПУ. Сер. 10 : Экология. Валеология. Педагогическая психология. - 2005. - № 6.
4. Gee J. Faculty Focus. Higher ED teaching strategies from MAGNA publication. Reading Circles Get Students to Do the Reading [Electronic resource] / Jane Gee. - 2014. - March 27th.- Way of access : https://www.facultyfocus.com/articles/effective-teaching-strategies/reading-circles-get-students-reading/
5. A FRONTIER COLLEGE ORGANIZER'S GUIDE. Literacy. Learning for Life. How to set up and run reading circles [Electronic resource] / Sherry Campbell. - 2009. - August. Way of access : https://www.frontiercollege.ca/getattachment/3da25c05-29d6-44dd-a2c9-c3b61887d3f1/readingcircle.aspx
6. Oxford University Press. English Language Teaching United Kingdom and Ireland. Oxford Bookworms Club Reading Circles [Electronic resource] // Teacher's Site. - Way of access : https://elt.oup.com/teachers/readingcircles/?cc=gb&selLanguage=en
7. Simms А. The Reading Agency. Tackling life's big challenges through the proven power of reading. How to run a reading circle [Electronic resource] / Angie Simms. // NATECLA News. - 2010. - Autumn. Way of access : https://readingagency.org.uk/resources/2075/
Published
2020-07-18
How to Cite
Бойко, О. А. (2020). «Reading circles» як засіб заохочення студентів до читання, дискутування та аналізу прочитаного тексту на уроках усної практики. Проблеми сучасної освіти, (10), 91-97. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16055