CLIL як глобальна тенденція сучасної світової педагогіки
Abstract
У статті наведено причини виникнення «предметно-мовного інтегрованого навчання» (CLIL) та позицію щодо його впровадження у вищій школі як глобальної тенденції сучасної світової педагогіки. Обґрунтовано переваги нової концепції; підкреслюється її гнучкість стосовно кількості часу на вивчення другої мови, інтенсивності її викладання, тематики мовних модулів та їх поєднання зі спеціальними дисциплінами. Розкривається теоретична сутність моделі «4К» як інтеграції контенту, комунікації, когніції та культури.
Downloads
References
Черкашина Н. І. Виклики CLIL у сучасній вищій освіті / Н. І. Черкашина, І. А. Ткаля // Тези доповідей ХIX наук. конф. з міжнар. участю “Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація”, 7 лют. 2020 р. – Харків, 2020. – С. 164–165.
Coyle D. CLIL / D. Coyle, P. Hood, D. Marsh. – Cambridge, 2010. – 173 p.
Marsh D. CLIL/EMILE: The European Dimension : actions, trends and foresight potential. – [N. p.] : UniCOM, Continuing Education Centre, 2002. – 203 p.
Tkalia I. CLIL-oriented Approach to Teaching Foreign Languages as a Challenge of Our Time / I. Tkalia, N. Cherkashyna, J. Orach // Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у 21-му столітті : матеріали IX студент. наук. конф. з міжнар. участю “Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century”. – Харків, 2020. – С. 537–540.