Гуманітарний вимір менеджменту якості освітньої діяльності: толерантність та її формування у соціокультурному просторі ЗВО

  • Людмила Петрівна Гарник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (НТУ ХПІ)
  • Юрій Петрович Вітковський Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка
  • Ірина Іванівна Снігурова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (НТУ ХПІ)
  • Наталія Павлівна Столярова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Лалазар Казимівна Джафарова сектор освітніх програм для дошкільної освіти Національної академії наук Азербайджану
Ключові слова: менеджмент якості освітньої діяльності, толерантність, мовний клуб «Діалог», інклюзивна, крос-культурна та безперервна освіта, соціокультурний простір закладу вищої освіти, іноземці-здобувачі вищої освіти

Анотація

Подано аналіз ролі гуманітарно-психологічної складової менеджменту якості освітньої діяльності, а також можливі шляхи вирішення дилеми медіації національних стандартів й освітнього законодавства та вимог системи міжнародних стандартів ISO. На основі проведеного комплексного соціально-психологічного дослідження проявів толерантності, у якому взяли участь здобувачі вищої освіти, викладачі та допоміжний персонал закладу вищої освіти, представники діаспор та відвідувачі релігійно-культурних центрів міста Харкова, розроблено рекомендації щодо оптимізації соціально-психологічної роботи з представниками діаспор, іноземцями-здобувачами вищої освіти, біженцями з країн Близького Сходу та проведення інформаційно-просвітницької роботи серед викладачів і допоміжного персоналу ЗВО.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Альтман И. А. Антисемитизм: концептуальная ненависть: сборник, посвященный Симону Визенталю / И. А. Альтман Ш. Самуэльс, М. М. Вейцман. - Москва : Центр и Фонд «Холокост», 2009. - 456 с.

Бондарєв А. Декілька історій про мусульманську спільноту дореволюційного Харкова [Електронний ресурс] / А. Бондарєв // Інформаційний портал «Накипело». - Режим доступу : https://nakipelo.ua/neskolko-istorij-o-musulmanskoj-obshhine-dorevolyutsionnogo-harkova

Ганкевич В. Ю. Крымскотатарское медресе: курс лекций / В. Ю. Ганкевич. - Симферополь : Доля, 2001. - 76 с.

Ганкевич В. Ю. На службе правде и просвещению // В. Ю. Ганкевич. - Симферополь : Доля, 2000. - 324 с.

Гаспринский И. Русское мусульманство. Мысли, заметки и наблюдения мусульманина / И. Гаспринский. - Симферополь : Спиро, 1881. - 45 с.

Декларация принципов толерантности. - Париж, 1995. - 12 с.

Злочини на підгрунті ненависті в Україні. Серпень 2013 р. - грудень 2014 р. / упоряд. В. М. Бацунов ; ГО «Харківська правозахисна група». - Х. : Права Людини, 2014. - 500 с.

Климов Е. А. Формирование психологических знаний о труде и трудящемся / Е. А. Климов, О. Г Носкова ; отв. ред. В. А. Кольцова. - Санкт-Петербург : Алетейя, 2001. - 270 с.

Предостережение от трех заблудших течений / Духовное управление мусульман Украины. Сер. : Будьте осторожны! - К. : Аль-Иршад, 2009. - 24 с.

Сціборський М. Націократія [Електронний ресурс] / М. Сціборський // Портал Українське життя в Севастополі : портал. - Режим доступу : http://ukrlife.org/main/evshan/natiocracy.html.

Тарасюк Л. С. Проблема культури толерантності в сучасному суспільств / Л. С. Тарасюк // Гуманістичний часопис. - 2013. - Вип. 1. - С. 39-44.

Фесенко Н. Ф. Особенности личности, вовлеченной в экстремистские организации в контексте психологического здоровья / Н. Ф. Фесенко, Г. А. Садвакасова // Вестник интегральной психологии. - 2013. - Вып. 11. - С. 327-328.

Adler P. S. Not Transnational Experience: an Alternative View of Culture Shoc / P. S. Adler // Journal of Humanistic Psychology. - 1975. - Vol. 15, № 4. - P. 13-23.

Friedman T. L. The world is flat 3.0: A brief history of the twenty- first century / T. L Friedman. - New York : Picador, 2007. - 672 p.

Garrnyk L.Work with contingent of foreign Muslim students / L. Garrnyk, J. Mokh, M. Yaghi // Актуальні питання освіти та науки : матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції, 10-11 листопада 2015 року : зб. наук. ст. / Національна академія Національної гвардії України. - К., 2015. - С. 33-38.

ISO 21001:2018 Educational organizations - Management systems for educational organizations - Requirements with guidance for use. - Geneva, 2018. - 63 p. (International Organization for Standardization).

Lysgaard S. Adjustment in a Foreign Society: Norwegian Fulbright Grantees Visited the United States / S. Lysgaard // International Social Science Bulletin. - 1955. - Vol. 7. - P. 45-55.

Oberg K. Cultural shock: Adjustment to new culture environment / K. Oberg // Practical Anthropology. - 1960. - Vol. 7. - P. 177-182.

Thomas M. S. The global resurgence of religion and the transformation of international relations: The struggle for the soul of the twenty-first Century / M. S. Thomas. - New York : Palgrave Macmillan, 2009. - 300 p.

Опубліковано
2020-07-22
Як цитувати
Гарник, Л. П., Вітковський, Ю. П., Снігурова, І. І., Столярова, Н. П., & Джафарова, Л. К. (2020). Гуманітарний вимір менеджменту якості освітньої діяльності: толерантність та її формування у соціокультурному просторі ЗВО. Проблеми сучасної освіти, (10), 154-166. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16104

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)