Діловий туризм в Україні: перспективи розвитку в післявоєнний час
Анотація
Сучасний діловий туризм є важливою складовою як бізнес-діяльності, так і сфери подорожей і туризму. Щодня мільйони людей здійснюють подорожі різної тривалості й відстані з діловими цілями, і щороку в світі відбувається понад 100 мільйонів таких бізнес-подорожей. У цій галузі сформувалися асоціації, наукові та освітні установи, спеціалізовані видання та навчальні посібники, а також стабільна організаційна структура з професійним управлінням. Країни, орієнтовані на розвиток туризму, розробили й активно впроваджують державні програми підтримки для стимулювання ділового туризму. Основною метою ділового туризму є підвищення ефективності бізнесу, розширення ринкових можливостей, стимулювання інновацій та укріплення ділових зв’язків. Предметом дослідження є аналіз сучасного стану, проблем та перспектив розвитку ділового туризму в Україні. Мета дослідження полягає у визначенні ділового туризму як перспективного напряму розвитку туризму України. Використовуються загальнонаукові методи дослідження: системний, описовий, порівняльний та структурно-логічний аналіз. У ході дослідження були отримані наступні результати: виявлено основні тенденції, проблеми та перспективи розвитку ділового туризму в Україні. На думку авторів, після війни Україна стане центром для проведення численних міжнародних конференцій, присвячених відновленню та відбудові, економічному співробітництву та новітнім технологіям. Проведення таких заходів, зокрема у сфері інвестицій, відновлювальних технологій, екології та інновацій, допоможе залучити широке коло міжнародних партнерів та сприятиме розвитку ділового туризму. Висновки: обґрунтовано доцільність розробки шляхів просування України як привабливого напрямку для ділового туризму. Цифрові технології здатні значно полегшити процеси організації поїздок, зменшити витрати, підвищити ефективність та створити нові можливості для міжнародної співпраці. Враховуючи ці тенденції, Україна має потенціал стати важливим гравцем у глобальному бізнес-туризмі, якщо вдасться подолати існуючі бар'єри та максимально ефективно впровадити інновації.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Закон України «Про туризм». Відомості Верховної Ради. 1995. № 31.
Андренко І. Б. Діловий туризм: навч. посібник / Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ, 2014. 165 с.
Конференц-сервіс в Україні. URL: https://conference-service.com.ua/firms/type_1/
Проведення кількісних досліджень в’їзного туризму на пунктах пропуску через державний кордон. Державне агентство з розвитку туризму: Звіт. URL: https://www.tourism.gov.ua/statistic
Результати дослідження «Огляд готельного ринку України 2024» URL: https://ribashotelsgroup.ua/blog/rezulytati-issledovaniya-obzor-gostinichnogo-rinka-ukraini-2024/
Титова Н. В. Діловий туризм в Україні: основні проблеми розвитку та шляхи їхнього вирішення. Економіка і менеджмент культури. 2013. № 1. C. 67–74.
Юрченко С. О., Юрченко О. Є. Особливості розвитку ділового туризму на сучасному етапі Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2016. №5. С. 171-175.
Business tourism trends in 2024 URL: https://travel-code.com/news/business-tourism-trends-in-2024
Global Business Travel Association. URL: https://www.gbta.org/global-business-travel-spending-is-coming-back-but-recent-headwinds-push-anticipated-full-recovery-into-2025-and-2026/
Leading business tourism markets worldwide in 2024, based on total travel spending URL: https://www.statista.com/statistics/225879/countries-ranked-by-total-business-travel-spending/
Market value of the meetings industry worldwide in 2019, with forecasts until 2030. Statista. 2023. URL: https://www.statista.com/statistics/1261183/market-size-meetings-industry-worldwide/
Zakon Ukrainy «Pro turyzm» [Law of Ukraine "On Tourism"]. Vidomosti Verkhovnoi Rady. 1995. № 31. (in Ukrainian)
Andrenko I. B. (2014) Dilovyi turyzm: navch. posibnyk [Business tourism: a training manual]. Kharkiv. nats. un-t misk. hosp-va im. O. M. Beketova. Kharkiv: KhNUMH. (in Ukrainian)
Konferents-servis v Ukraini [Conference service in Ukraine]. Available at: https://conference-service.com.ua/firms/type_1/ (in Ukrainian)
Provedennia kilkisnykh doslidzhen viznoho turyzmu na punktakh propusku cherez derzhavnyi kordon [Conducting quantitative research on inbound tourism at state border crossing points]. Derzhavne ahenstvo z rozvytku turyzmu: Zvit. Available at: https://www.tourism.gov.ua/statistic (in Ukrainian)
Rezultaty doslidzhennia «Ohliad hotelnoho rynku Ukraïny 2024» [Results of the study "Ukrainian Hotel Market Review 2024"]. Available at: https://ribashotelsgroup.ua/blog/rezulytati-issledovaniya-obzor-gostinichnogo-rinka-ukraini-2024/ (in Ukrainian)
Tytova N. V. (2013) Dilovyi turyzm v Ukraini: osnovni problemy rozvytku ta shliakhy yikhnoho vyrishennia [Business tourism in Ukraine: main development problems and ways to solve them]. Ekonomika i menedzhment kultury. 1. pр. 67-74. (in Ukrainian)
Yurchenko S. O., Yurchenko O. Ye. (2016) Osoblyvosti rozvytku dilovoho turyzmu na suchasnomu etapi [Features of tourism development at the present stage]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: Mizhnarodni vidnosyny. Ekonomika. Krainoznavstvo. Turyzm. 5. pp. 171-175. (in Ukrainian)
Business tourism trends in 2024 Available at: https://travel-code.com/news/business-tourism-trends-in-2024
Global Business Travel Association. Available at: https://www.gbta.org/global-business-travel-spending-is-coming-back-but-recent-headwinds-push-anticipated-full-recovery-into-2025-and-2026/
Leading business tourism markets worldwide in 2024, based on total travel spending. Available at: https://www.statista.com/statistics/225879/countries-ranked-by-total-business-travel-spending/
Market value of the meetings industry worldwide in 2019, with forecasts until 2030. Statista. 2023. Available at: https://www.statista.com/statistics/1261183/market-size-meetings-industry-worldwide/
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).