РОЗВИТОК ТЕХНОЛОГІЙ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ІНОЗ
Анотація
DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-30
Мета цієї статті - проаналізувати та узагальнити сучасні тенденції, виклики та перспективи у
сфері онлайн-викладання іноземних мов. Вона зосереджується на тому, як цифрові платформи,
інноваційні методики та передові технології інтегруються в освітні системи у відповідь на зовнішні
соціально-політичні та медичні фактори. Стаття також має на меті дослідити найкращі практики,
стратегії викладання та цифрові інструменти, які підвищують ефективність вивчення іноземних мов
онлайн у вищій освіті.
Методи. Теоретичний огляд наукової літератури, включаючи раніше опубліковані дослідження,
матеріали конференцій та спеціалізовані видання, узагальнення практичного досвіду навчальнихзакладів, порівняльний аналіз традиційних і сучасних методів викладання мов та їх адаптація до онлайнформатів, вивчення технологічної інфраструктури та інструментів (Moodle, Zoom, Edpuzzle, VoiceThread,
Quizlet, Padlet), що використовуються в сучасній практиці онлайн-викладання.
Результати. У статті розглядається онлайн-навчання в Україні та пропонуються кращі практики
для вдосконалення освітніх технологій, особливо для вивчення іноземних мов. У статті розглядаються
нові інтерактивні навчальні матеріали, методи електронної лінгводидактики, використання штучного
інтелекту та віртуальних світів в освіті. Одним із ключових питань є адаптація таких інновацій до
традиційних методів навчання, що може сприяти якісним змінам у підходах до викладання. Крім того, у
дослідженні підкреслюється важливість пошуку оптимальних методів дистанційного навчання фонетиці,
граматиці, аудіюванню та говорінню. Особлива увага приділяється оволодінню стилістичними нормами
писемного та усного мовлення в різних дискурсах - навчальному, науковому, діловому та офіційноділовому. Проблема взаємодії людини з електронними технологіями в процесі створення цифрових
навчальних середовищ та інтерфейсів також відіграє важливу роль, оскільки вимагає підготовки
викладачів та студентів до використання сучасних онлайн-технологій. Український досвід, особливо під
час кризи, демонструє, як цифрова освіта може сприяти підвищенню стійкості, доступності та
модернізації освітнього сектору.
Висновки. Таким чином, дослідження пропонує комплексний аналіз та перспективи
впровадження передових освітніх онлайн-технологій, спрямованих на вдосконалення викладання та
вивчення іноземних мов, а також наголошує на необхідності підвищення кваліфікації викладачів для
ефективного використання інтерактивних навчальних комплексів нового покоління.
In cites: Shevchuk L. O., Tupchenko V. V., Pasichnyk M. V. (2025). Advancements in online
language instruction technologies within higher vocational education. Problems of Engineering
Pedagogic Education, (84), 346-354. https://doi.org/10.26565/2074-8922-2025-84-30
Завантаження
Посилання
Almasi, M., Chang, Z. (2020). Investigating students‘ perceptions of cognitive presence in
relation to learner performance in blended learning courses. Electronic Journal of e-Learning,
(4), 324–336. http://dx.doi.org/10.34190/EJEL.20.18.4.005
Bailey, D., Almusharraf, N., Hatcher, R. (2021). Finding satisfaction: intrinsic motivation for
synchronous and asynchronous communication in the online language learning context.
Education and Information Technologies, 26, 2563–2583.
https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-020-10369-z
Berger, A. (2022). Advanced English language competency at the intersection of programme
design, pedagogical practice, and teacher research: an introduction. Developing Advanced
English Language Competence, A Research-Informed Approach at Tertiary Level, 22, 1–23.
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-79241-1_1
Bryntseva, O. V. (2021). Monitoring techniques in foreign language learning at engineering
universities. Problems of Engineer-Pedagogical Education, (73), 104–110.
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-104-110 (in Ukrainian).
Darling-Aduana, J., Heinrich, C. J. (2018). The role of teacher capacity and instructional practice
in the integration of educational technology for emergent bilingual students. Computers &
Education, 126, 417–432. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.08.002
Kianinezhad, N. (2023). Effective Methods of Teaching Foreign Languages Online: A Global
View. TESOL and Technology Studies, 4(1), 45–59.
https://pdfs.semanticscholar.org/2139/d1c40ca8f666658b5b2ef684d8b57a58559a.pdf
Lederman, D. Growth for Online Learning. Inside Higher Education.
https://www.insidehighered.com/news/2013/01/08/survey-finds-online-enrollments-slow-
continuegrow... (Retrieved 13.03.2025)
Ogbonna, K. G., Ibezim, N. E., Obi, K. A. (2019). Synchronous and asynchronous e-learning in
text processing training: an experimental approach. South African Journal of Education, 39(2), 1–
http://dx.doi.org/10.15700/saje.v39n2a1383
Remote Learning Response to COVID-19 Knowledge Pack (2020). World Bank Group.http://documents.worldbank.org/curated/en/099005004142218338 (Retrieved 10.03.2025)
Sanz-Sanchez, I., Rivera-Mills, S. V., Morin, R. (2017). Online Language Teaching Research:
Pedagogical, Academic and Institutional Issues. Trysting Tree Books.
https://doi.org/10.5399/osu.ubi1/
Stack, S. (2015). Learning Outcomes in an online vs traditional course. International Journal for
the Scholarship of Teaching and Learning, 9(1), Article 5.
https://doi.org/10.20429/ijsotl.2015.090105
Trokhymchuk, S., Bryntseva, O., Pasichnyk, M. (2024). Approaches to Foreign Language
Teaching of Future Engineer-Teachers in the Context of Digitalization and Distance Learning. In:
Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in
Networks and Systems, vol 900, 55–61. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-52667-1_7 (in
Ukrainian).
Vaughan, N., Garrison, D. R. (2006). How blended learning can support a faculty development
community of inquiry. Online Learning, 10(4), 139–152.
http://dx.doi.org/10.24059/olj.v10i4.1750
Walther, J., Loh, T., Granka, L. (2005). Let me count the ways: The interchange of verbal and
nonverbal cues in computer-mediated and face-to-face affinity. Journal of Language and Social
Psychology, 24(1), 36–65. https://www.dhi.ac.uk/san/waysofbeing/data/communication-zangana-
walther-2005b.pdf
Zhou, Q., Hashim, H., Sulaiman, N. A. (2023). A Systemic Review (2014–2023) on the Mobile-
Assisted Blended Learning for English as a Foreign Language Education with a Focus on
Empirical Studies. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 17(24), 153–