ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-81-98-103
У статті актуалізовано увагу щодо сучасного етапу розвитку суспільства, яке характеризується
інформатизацією переважної більшості сфер життєдіяльності. Невід'ємною частиною цього процесу є
використання інформаційно-комунікативні технологій у галузі освіти, зокрема процесі виховання, де
означені технології мають сприяти підвищенню ефективності процесу. Відповідно, сучасний педагог
має вміло використовувати інформаційно-комунікативні технології в професійній діяльності.
Обґрунтовано потенціал використання інформаційно-комунікативні технологій у організації
виховного процесу в закладах загальної середньої освіти.
Визначено, що розвиток та використання інформаційно-комунікаційних технологій в
освітньому процесі спрямований на зміну традиційних форм організації виховання та мають суттєву
перевагу в умовах інформації суспільства та відповідно до викликів сьогодення. Важливою якістю
сучасних інформаційно-комунікаційних технологій є їхня універсальність, вони можуть бути
основою в організації будь-якої діяльності, пов'язаної з інформаційним обміном, основою у створенні
загального інформаційного простору тощо. Застосування ІКТ сприяє вдосконаленню всіх видів
виховної роботи.
Зосереджено увагу на професійній підготовці майбутніх педагогів до організації виховної
діяльності засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Аналіз наукової літератури показав,
що високий рівень інформаційно-комунікаційної компетентності педагога сьогодні є важливою
умовою ефективності його професійної діяльності. Визначено специфіку вивчення інформаційнокомунікаційних технологій та, зокрема, їх використання як засобу виховання в педагогічному закладі
вищої освіти. Акцентовано увагу на тому, що в більшості випадків безпосереднього формування
вмінь використовувати ІКТ у майбутній професійній діяльності надає реальний позитивний вплив на
інтенсифікацію та ефективність навчання майбутніх учителів. Також було визначено основні цілі
підготовки майбутніх педагогів до організації виховної діяльності засобами інформаційнокомунікаційних технологій.