МЕХАНІЗМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПІДХОДІВ КОМПЛАЄНС-МЕНЕДЖМЕНТУ У СИСТЕМУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: комплаєнс-менеджмент, вища освіта, механізми, структура, принципи

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-81-38-44

В статті пропонується механізми впровадження підходів комплаєнс-менеджменту у систему
вищої освіти, а саме у заклади вищої освіти. Запропоновано структуру систему комплаєнсменеджменту яка включає кілька ключових елементів, таких як: створення політики та процедур
комплаєнсу, організація системи контролю та аудиту, створення внутрішніх контрольних органів,
освітня робота та навчання персоналу, інформаційна підтримка, стимулювання відповідальної
поведінки, співпраця зі зовнішніми організаціями та встановлення партнерських відносин з органами
державного контролю, професійними асоціаціями та іншими зацікавленими сторонами для обміну
досвідом та використання найкращих практик. Інтеграція запропонованих елементів системи
комплаєнс-менеджменту запропоновано з урахування діючих нормативних документів, як зовнішніх та
внутрішніх. В статті розглянуто механізми імплементації складових системи комплаєнс-менеджменту
для Української інженерно-педагогічної академії на прикладі існучого в рамках ЗВО нормативного
забезпечення. Виявлено позитивні аспекти впровадження механізмів та подальший розвиток системи
комплаєнс менеджементу у напрямку навчання та освіти персоналу принипам та підходам на основі
розробки спеціального мікрокредитного курсу. В якості рекомендацій для удосконалення існуючої
системи управління якості запропоновано підвищення інформаційної підтримки імплементації
запропонованих заходів, що сприятиме формуванню відповідальності. Відмічено, що впровадження
принципів комплаєнс-менеджменту в систему вищої освіти є перспективним напрямком досліджень,
оскільки такий підхід сприяє ефективному виконанню вимог законодавства, стандартів та політик у
сфері освіти. Комплаєнс-менеджмент сприяє створенню системи контролю, аудиту та внутрішнього
нагляду, що забезпечує додержання нормативно-правових вимог та знижує ризики порушень. Крім
того, цей підхід сприяє формуванню етичної культури та відповідальності серед учасників освітнього
процесу. Впровадження комплаєнс-менеджменту може покращити якість освіти, збільшити довіру
суспільства, підвищити конкурентоспроможність закладу та забезпечити стабільність управління
вищим навчальним закладом.

Завантаження

Опубліковано
2025-03-10