СТАН РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ДО РОБОТИ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: здобувач освіти, складні життєві обставини, соціальна компетентність, педагогічний працівник, курс підвищення кваліфікації, система післядипломної освіти, вебінар

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-80-61-72

Статтю присвячено аналізу стану розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи зі
здобувачами освіти в складних життєвих обставинах у системі післядипломної освіти. Дискурс
зосереджується на висуванні вимог новітнього суспільства до розвитку соціальних та професійних
компетентностей педагогічних працівників. Відзначено важливу роль системи післядипломної освіти
для забезпечення розвитку соціальної компетентності вчителів. У результаті аналізу наукової
літератури визначено, що підхід до розвитку соціальної компетентності вчителів у системі
післядипломної освіти залишається малодослідженим та не отримує відповідної уваги від науковців.
У статті заначено, що соціальна компетентність учителів в основному набувається в
особистому досвіді. Тому акцентовано увагу на необхідності систематичного розвитку цієї
компетентності в процесі післядипломної освіти. Представлено аналіз діючих програм підвищення
кваліфікацій вчителів щодо розвитку їх соціальної компетентності до роботи зі здобувачами освіти в
складних життєвих обставинах. Уматеріалі наводиться змістовне наповнення діючих вебінарів та
курсів підвищення кваліфікації, які сприяють розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи
зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах.
Відзначено, що усі представлені програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
які в контексті дослідження сприяють розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи зі
здобувачами освіти у складних життєвих обставинах, розроблені на досить високому рівні.
Установлено зосередженість проаналізованих курсів підвищення кваліфікації вчителів лише на
окремих аспектах, які можуть зумовити складні життєві обставини у здобувачів освіти. Визначено,
що розглянуті курси підвищення кваліфікації не забезпечують повноцінного розвитку соціальної
компетентності вчителів до роботи зі здобувачами у складних життєвих обставинах.
У результаті аналізу наукових пошуків розвитку соціальної компетентності вчителів до роботи
зі здобувачами освіти у складних життєвих обставинах обґрунтована необхідність удосконалення та
детальнішого вивчення механізмів розвитку цієї компетентності.

Завантаження

Опубліковано
2025-03-10