МОДЕЛІ ТА АЛГОРИТМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ

Ключові слова: алгоритм, учитель, диверсифікація, заклад вищої освіти, заклад загальної середньої освіти, керівник освіти, модель, освітні послуги, педагогічні кадри, підвищення кваліфікації, самооцінювання

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-66-5-20

У роботі висвітлено проблеми, що пов’язані з диверсифікацією процесів підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів в Україні, що обумовлено вступом в дію Закону України «Про
освіту» та Постанови Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р. «Деякі питання підвищення
кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Наголошується на недостатньому
теоретико-методологічному і методичному обґрунтуванні цього процесу, потребі в його
інтенсифікації. Наведені матеріали аналізу наукових джерел на тематику, що розглядається, після
2017 року, коли відбулися принципові зміни в нормативно-правовій базі підвищення кваліфікації
педагогічних кадрів. Акцент зроблено на розробці моделей і алгоритмів підвищення кваліфікації
педагогічних кадрів, які дозволять поліпшити динаміку відповідних процесів за рахунок надання
керівникам і вчителям дієвих інструментів для практичної діяльності. Зокрема наведено
концептуальну модель підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у ЗЗСО. Представлено низку
розроблених алгоритмів, зокрема алгоритм дій керівника ЗЗСО щодо управління процесом
підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Окрема увага приділена проблематиці, що
пов’язана з модернізацією навчальних планів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в умовах
упровадження кредитно-накопичувальної системи та надання повноважень замовникам освітніх
послуг вибирати тематику підвищення кваліфікації за результатами процесу самооцінювання їх
професійної компетентності як головного пріоритету. У роботі надано також модель підвищення
кваліфікації педагогічних кадрів шляхом трансферу технологій, що створює нові умови та
можливості як для об’єктів, так і для суб’єктів підвищення кваліфікації. Наголошується на
необхідності створення потужних банків даних педагогічних технологій, що розробляються в Україні
та за її межами, та Web-порталів для поліпшення отримання відповідних інформаційних матеріалів
споживачами послуг із підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##
Опубліковано
2025-02-27