ГЕНЕЗА ПОНЯТЬ «ЦІННОСТІ», «СОЦІАЛЬНІ ЦІННОСТІ», ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • Капустіна О.І. КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-8859-7435
Ключові слова: цінності, соціальні цінності, виховання соціальних цінностей, система ідеалів, утворення особистості

Анотація

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-18-28

У статті акцентовано увагу на необхідності переосмислення поняття «цінності» в умовах
реформування системи освіти сучасної української держави. Розглянуто сучасний стан розвитку
освіти, а також стан дослідження проблеми цінностей крізь призму змін та трансформацій нашої
країни сьогодні, наголошено на значущості виховання соціальних цінностей саме в майбутніх
педагогів дошкільної освіти.
У науковій розвідці зосереджено увагу на тому, що проблема цінностей є достатньо
дослідженою, але потребує детального вивчення саме щодо майбутніх педагогів дошкільної освіти,
враховуючи специфіку та особливості підготовки фахівців цієї галузі освіти.
Також детально проаналізовано існуючі погляди на поставлене питання, а також розкрито
значення проблеми виховання соціальних цінностей у сучасних умовах.
У статті розглянуто різні підходи до визначення поняття «цінності» у вітчизняній науковій
літературі. З’ясовано найбільш актуальні визначення цього поняття.
Визначено,що цінності виступають як певні ідеали, що є важливими для соціуму. Разом із тим,
цінності є утворенням особистості, яке може виступати головним чинником поведінки та
життєдіяльності людини в суспільстві.
Також представлено такі значущі категорії цінностей, як духовні, абсолютні, фундаментальні,
моральні тощо.
Обґрунтовано такі важливі поняття, як «соціальні цінності», «виховання соціальних
цінностей», «виховання соціальних цінностей у майбутніх педагогів дошкільної освіти».
На основі аналізу наукових джерел, з урахуванням сучасних освітніх вимог, запропоновано
власне визначення таких понять, як «соціальні цінності», «виховання соціальних цінностей у
майбутніх педагогів дошкільної освіти».
Також у статті розкрито сучасні вимоги до майбутнього педагога в умовах розвитку України як
європейської держави, розглянуто проблему цінностей як найбільш важливої в підготовці фахівця
галузі освіти, наголошено на необхідності виховання соціальних цінностей у майбутніх педагогів
дошкільної освіти і запропоновано своє визначення цього поняття.

Завантаження

Опубліковано
2025-02-26