ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО СПРИЯННЯ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОМУ САМОРОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
Анотація
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-122-128
У статті визначаються особливості педагогічного сприяння особистісно-професійному
саморозвитку викладачів закладів вищої освіти у процесі неперервної освіти. Педагогічне сприяння
визначаємо як систему цілеспрямованої спільної діяльності наставників і викладачів, спрямованої на
підвищення ефективності їхнього особистісно-професійного саморозвитку в різних видах
професійної діяльності. Визначено закономірності (ентропійної рівноваги розвитку людини;
обумовленості вектору особистісно-професійного саморозвитку культурно-освітнім середовищем
закладу вищої освіти тощо) й принципи (ефективності й фасилітації; активності, визначення мети й
діалогічності; розвитку і мотиваційної обумовленості; суб'єктності тощо) даного процесу. Зазначено,
що закономірності педагогічного сприяння особистісно-професійному саморозвитку викладача
будуть детермінувати відповідні принципи як ключові твердження щодо природи, властивостей і
особливостей досліджуваної реальності; визначатимуть спрямованість, концептуальність
особистісно-професійного саморозвитку викладача у процесі неперервної освіти.