Оцінка необхідного рівня міжкультурної компетентності на основі аналізу відмінності культур
Анотація
https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-60-11-22
Проведено аналіз складових культури з метою визначення питомої ваги міжкультурної
компетентності при формуванні інтернаціонального навчального плану. Враховано складові
приналежності до етнокультурної цивілізації, релігійної групи, рівня освіти, демократії, володіння
іноземною мовою. Проведено багатофункціональний семантичний аналіз, який дозволив згрупувати
культури за рівнем міжкультурних відмінностей. Введено коефіцієнти парних міжкультурних
відмінностей, а також сумарний міжкультурний коефіцієнт, який характеризує ступінь міжкультурної
відмінності між двома країнами або культурами. Проведено дослідження міжкультурних
відмінностей для країн із різними релігійними, цивілізаційними перевагами, демократичними і
освітніми рівнями. Порівняно невеликий середній рівень міжкультурної відмінності для ряду країн
(19,4%) дозволяє реально впроваджувати процеси формування міжкультурної компетентності в
глобальному масштабі без внесення суттєвих змін до робочих планів. При розробці
інтернаціональних навчальних планів необхідно враховувати, що приблизно 20% кредитного часу має
бути присвячено формуванню міжкультурних компетентностей.