Особливості процесу формування та управління корпоративним іміджем підприємства (організації) як фактор його розвитку в умовах змін.

  • Олександр Штирьов навчально-науковий інститут публічного управління та адміністрування Чорноморський національний університет імені Петра Могили, вулиця 68 Десантників, 10, м. Миколаїв, 54000, Україна https://orcid.org/0000-0002-7627-3721
  • Анна Сухорукова Миколаївський національний аграрний університет, вулиця Георгія Гонгадзе, 9, м. Миколаїв, 54000, Україна https://orcid.org/0000-0002-6170-4955
Ключові слова: корпоративний імідж, управління корпоративним іміджем, організаційна культура, підприємство, управління

Анотація

У статті проаналізовано особливості реалізації корпоративного іміджу та його вплив на функціонування підприємства (організації). Створення іміджу охоплює всі аспекти роботи організації та вимагає належного управління всіма зацікавленими сторонами. Ось чому організації, які розуміють використання та цінність якісного корпоративного іміджу, вважають це питанням стратегії, маркетингу та балансу. Саме цінність, яку надає їй організація, визначає акцент управління. Зазначено що автори під корпоративним іміджем розуміють важливий інструмент у діяльності організації, адже він формує уявлення про неї у зовнішньому середовищі, включаючи клієнтів, партнерів, співробітників і суспільство загалом.
У контексті дослідження корпоративний імідж запропоновано розглядати з чотирьох різних підходів, а саме «дзеркальний», «поточний», та «множинний» імідж. Кожен із них відображає певну інтерпретацію корпоративного іміджу, репутації чи сприйняття підприємству. Їх можна розглядати як миттєву інтерпретацію іміджу підприємства в той чи інший момент її різними зацікавленими сторонами.
Зазначено що важливим фактором впливу на розвиток корпоративного іміджу є корпоративна культура, тому що розглядаючи культурні аспекти корпоративного іміджу відзначимо що усі підприємства мають культуру. Культура включає набір спільних цінностей, вірувань, поглядів, звичаїв, норм, особистостей і етносу, які описують підприємство чи суспільство. Культуру можна розглядати як унікальний спосіб ведення справ підприємством.

У ході аналізу розкрито низку факторів які прямо або опосередковано впливають на корпоративний імідж зокрема це психологія групи на підприємстві, корпоративні ради, корпоративне лідерство, корпоративні управлінські здібності, корпоративна самосвідомість і національна відповідність, корпоративне стратегічне планування та встановлення цілей, корпоративна мотивація, корпоративний організаційний клімат, корпоративна реклама тощо.
Зроблено висновки про те що корпоративний імідж – це сприйняття, яке має зацікавлена сторона підприємства щодо самого підприємства. Це не завжди є реальністю, але це має бути загальний погляд на підприємство цієї аудиторії. Крім того, імідж не є константою. Він піддається змінам, оскільки реагує на стимули, нову інформацію, якість продукту, поведінку працівників, стилі управління, зміну власності/керівництва, інтенсивність реклами та інші аспекти маркетингової комунікації, реструктуризацію капіталу та зміни в розташуванні підприємства тощо..

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Олександр Штирьов, навчально-науковий інститут публічного управління та адміністрування Чорноморський національний університет імені Петра Могили, вулиця 68 Десантників, 10, м. Миколаїв, 54000, Україна

кандидат наук з державного управління, доцент Чорноморського національного університету імені Петра Могили навчально-наукового інституту публічного управління та адміністрування

Анна Сухорукова, Миколаївський національний аграрний університет, вулиця Георгія Гонгадзе, 9, м. Миколаїв, 54000, Україна

кандидат наук з державного управління, доцент Миколаївського національного аграрного університету

Посилання

Lozovskyi, O.M., Dronchak, I.V. (2016). Formation of the image of the enterprise as an element of competitiveness. Molodyi vchenyi, vol.1 (28), 101–104. [in Ukraine].

Palekha, Yu.I. (2004). Imageology: a textbook for students of higher education. Yevropeiskyi un-t. Kyiv: European University Press. [in Ukraine].

Orban-Lembrik, L.E. (2003). Management psychology: a guide. Kyiv: Akademvydav. [in Ukraine].

Pocheptsov, G.G. (2000). Public Relations: A Textbook. Kyiv. [in Ukraine].

Shevchenko, V.S. (2017). The role and place of the leader’s image in the effective management of modern organizations. Sotsialna ekonomika, 2017, 52 (2), 157–161. DOI: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2016-52-24 [in Ukraine].

Nesterenko, Zh. (2004). Convergence of corporate development strategy and corporate culture and its significance. Derzhava ta rehiony. Seriia: ekonomika ta pidpryiemnytstvo, 3 (6), 137–142. [in Ukraine].

Syzonenko, V.O. (2007). Modern Entrepreneurship: Handbook. Kyiv: Knowledge-Press. [in Ukraine].

Khaet, G.L., Yeskov, O.L., Kovalevsky, S.V. (2003). Corporate culture: a textbook. Kyiv: Center for Educational Literature. [in Ukraine].

Synytska, O.I., Biletska, O.O. (2011). Organizational or corporate culture: theoretical approaches to the interpretation of concepts. Ekonomichni nauky, vol. 5. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_5_1/099- 102.pdf [in Ukraine].

Cherusheva, G.B. (2023). The role of corporate image in the management system. Suchasna inzheneriia ta innovatsiini tekhnolohii, 2 (30-02), 3–9. DOI: https://doi.org/10.30890/2567-5273.2023-30-00-001

Poltorak, A.S., Sukhorukova, A.L., Burkovska, A.I. (2021). Cybersecurity in the system of transformation of business organization management. Transformation of business organization management: modern trends and challenges: collective monograph. Kyiv. URL: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/10893/1/17.pdf [in Ukraine].

Dombrovska, S., Antonova, L., Shtyrov, O., Kosse, A. (2023). Social responsibility of the state as an anti-crisis component of public administration. Publichne upravlinnia ta rehionalnyi rozvytok, no. 21, 624–641. [in Ukraine].

Deal, T. (2003). Culture: a new look through old lenses. Texas: Academy of Management Executive.

Опубліковано
2024-12-30
Розділ
Регіональне та галузеве управління.