Роль інклюзивних комунікацій та стратегічного наративу в публічному управлінні в умовах воєнного стану і умовах надзвичайних ситуацій.

  • Наталія Статівка навчально-науковий інститут “Інститут державного управління” Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-0903-6256
Ключові слова: інклюзивні комунікації, стратегічні комунікації, співпраця, публічне управління, воєнний стан, надзвичайні умови, гуманітарна криза, соціальний діалог

Анотація

Стаття присвячена дослідженню ролі інклюзивних комунікацій та стратегічного наративу у формуванні ефективного публічного управління в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій. Розглядається проблема забезпечення соціальної стійкості, згуртованості суспільства та підвищення довіри до державних інституцій в умовах затяжної війни та масштабних гуманітарних викликів. У статті висвітлено основні концептуальні підходи до інклюзивності в публічному управлінні, що базуються на принципах діалогічної комунікації, людиноцентризму та паритетної взаємодії між владою та громадянами. На основі порівняльного аналізу комунікаційних практик Хорватії, Грузії та Ізраїлю, що стикалися із затяжними збройними конфліктами, виокремлено ключові принципи побудови інклюзивних комунікацій: залучення соціально вразливих груп, адаптація наративів до локальних контекстів, інтеграція цифрових платформ для взаємодії з громадянами та формування об’єднавчого стратегічного наративу. Особливу увагу приділено специфіці застосування інклюзивних підходів в Україні, яка перебуває у стані війни з Росією. Проаналізовано чинні стратегії публічної комунікації українських інституцій, зокрема в контексті інформаційної реінтеграції тимчасово окупованих територій, підтримки внутрішньо переміщених осіб та родин загиблих. Розроблено концептуальну модель інтеграції принципів інклюзивності в стратегічний наратив публічного управління, яка передбачає формування «історії надії», залучення громадян до процесу прийняття рішень, використання емпатичної комунікації для подолання психологічних травм та зміцнення соціальної згуртованості. Методологічною основою дослідження є міждисциплінарний підхід, що інтегрує теоретичні засади публічного управління, соціальної психології, конфліктології та комунікативістики.

Емпіричну базу складають кейс-стаді міжнародного досвіду та контент-аналіз офіційних документів і соціологічних опитувань в Україні. Основні висновки демонструють, що ефективна інтеграція інклюзивних підходів у стратегічні комунікації здатна забезпечити консолідацію суспільства, зміцнити легітимність державних інституцій та сприяти формуванню основ для післявоєнної відбудови України. Запропонована модель може бути адаптована до використання як на національному, так і місцевому рівнях публічного управління.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталія Статівка, навчально-науковий інститут “Інститут державного управління” Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022, Україна

доктор наук з державного управління, професор, завідувач кафедри управління персоналом та підприємництва навчально-наукового інституту “Інститут державного управління” Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

Посилання

Dunayev, I., & Kud, A. (2020). Constructing the Future for Ukraine: From Intuitive Prophecy to Scientific Synthesis. Bulletin of Postgraduate Education, Issue 12 (41), Series «Social and Behavioral Sciences, 142–159. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/

visnyk_PO/12_41_2020/social/Bulletin_12_41_Social_and_behavioral_sciences_Dunayev_Kud.pdf DOI: https://doi.org/10.32405/2522-9931/2522-9958-2020-12(41)-142-159 [in Ukrainian]

Stativka, N.V., & Hordiienko, Y.P. (2021). Socio-Economic Support for the Implementation of State Policy in the Field of Social Protection of Combatants. Bulletin of the National University of Civil Protection of Ukraine, Series: Public Administration. DOI: https://doi.org/10.52363/2414-5866-2021-1-25 URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/bitstream/

/13282/1/StativkaKodiienko.pdf [in Ukrainian]

Castells, M. (2018). Rupture: The Crisis of Liberal Democracy (R. Marteau, Trans.).

De Graaf, B., Dimitriu, G., & Ringsmose, J. (Eds.). (2016). Strategic Narratives, Public Opinion, and War: Winning Domestic Support for the Afghan War. New York: Routledge.

Dunayev, I., Byelova, L., Kud, A., & Rodchenko, V. (2023). Implementing the “Government as a Platform” Concept: The Assessment Method and an Optimal Human-Centered Structure to Address Technological Challenge. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13 (122)), 6–16. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.275613 URL: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/275613

Džihić, V., & Solska, M. (2018). Crisis Governance in Bosnia and Herzegovina, Croatia, and Serbia: The Study of Floods in 2014. Lausanne, Switzerland: Peter Lang Verlag. DOI: https://doi.org/10.3726/b13130 URL: https://www.peterlang.com/document/1055459

Ejdys, J. (2017). New Silk Road – A Weak or a Strong Signal? Procedia Engineering, 182, 182–188. DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.03.159 URL: https://www.sciencedirect.com/

science/article/pii/S187770581731295X

Ekman, P. (2024). Foreign Policy After Empire: Explaining Georgia’s and Ukraine’s International Orientation from Independence Until 2021. Uppsala: Department of Government, Uppsala University. URL: https://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1888235/FULLTEXT01.pdf

Fung, A. (2015). Putting the Public Back into Governance: The Challenges of Citizen Participation and Its Future. Public Administration Review, 75(4), 513–522. DOI: https://doi.org/10.1111/puar.12361

Gerasymchuk, S., Matiychyk, Y., & Khylko, M. (2020). Ukraine-2020: Inflated Expectations, Unexpected Challenges. Kyiv: Friedrich Ebert Foundation. 25 p. [in Ukrainian]

Grunig, J.E., & Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Holt, Rinehart, and Winston.

Ingrams, A. (2018). Public Values in the Age of Big Data: A Public Information Perspective. Policy and Internet, 11(2), 128–148. DOI: https://doi.org/10.1002/poi3.193 URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/poi3.193

Janowski, K. (2019). Resilient Urban Governance and Public Space Inclusive to Human Crisis – Post-Conflict Syrian Cities. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 603. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/603/5/052060

Jiang, H., Geertman, S., & Witte, P. (2019). Smart Urban Governance: An Urgent Symbiosis? Information Polity, 24(3), 245–269. URL: https://content.iospress.com/articles/

information-polity/ip190130

Jovanović, D. (2019). Confronting Recent History: Media in Serbia During Aleksander Vučić’s Ministry of Information in the Milošević Era (1998–1999). Hiperboreea Journal, 6(1), 61–74. URL: https://www.persee.fr/doc/hiper_2284-5666_2019_num_6_1_969

Kakachia, K., & Machavariani, N. (2015). From Europeanization to Resilience: Georgia’s European Path After the Crisis. Europe-Asia Studies, 67(3), 496–507.

Khan, A., & Naqvi, S. (Eds.). (2020). Inclusive Governance in South Asia. Springer.

Milas, A. (2020). Hearts and Minds and Narratives: National Identity in Post-Conflict Iraq and Afghanistan. The Muslim World, 110(1), 43–64. DOI: https://doi.org/10.1111/muwo.12323

Milekic, S. (2020, December 5). Croatia’s Violent Pushbacks of Refugees and Asylum-Seekers. openDemocracy. URL: https://www.opendemocracy.net/en/can-europe-make-it/croatias-violent-pushbacks-of-refugees-and-asylum-seekers/

Mills, J., & Reed, M. (2019). The Use of Twitter for Knowledge Exchange on Sustainable Soil Management. Soil Use and Management, 35(1), 195–203. DOI: https://doi.org/10.1111/sum.12485 URL: https://bsssjournals.onlinelibrary.wiley.com

/doi/full/10.1111/sum.12485

Nadtochii, A., & Stativka, N. (2024). Formation of the State Policy of Re-Emigration of Ukrainians: Problems and Prospects. SSP Modern Economics, State and Public Administration, 3(1), 1–8. DOI: https://doi.org/10.53933/mespa.v3i1.147 URL: https://ssp.ee/index.php/mespa/article/view/147

Norris, P. (2010). News Media and Governance Reform. World Bank. URL: https://openknowledge.worldbank.org/bitstreams/099f7a26-200c-5d89-a42e-ff0afbeaca53/download

OECD. (2018). Good Jobs for All in a Changing World of Work: The OECD Jobs Strategy. OECD Publishing. DOI: https://doi.org/10.1787/9789264308817-en

OECD. (2015). Integrating Social Services for Vulnerable Groups: Bridging Sectors for Better Service Delivery. OECD Publishing. DOI: https://doi.org/10.1787/9789264233775-en

OECD. (2019). Public Value in Public Service Transformation: Working with Change. OECD Publishing. DOI: https://doi.org/10.1787/47c17892-en URL: https://oecd-opsi.org/wp-content/uploads/2022/03/public-value-public-service.pdf

Rawski, T. (2021). Bosniak Post-War Memory Politics of the Srebrenica Mass Killings. URL: https://journals.ispan.edu.pl/index.php/sn/article/download/sn.2503/6967/17291

Roberts, A.S. (2019). Strategies for Governing: Reinventing Public Administration for a Dangerous Century. Cornell University Press.

Robles, P., & Mallinson, D. (2023). Artificial Intelligence Technology, Public Trust, and Effective Governance. Review of Policy Research. DOI: https://doi.org/10.1111/ropr.12555

Šelo Šabić, S. (2017). The Impact of the Refugee Crisis in the Balkans: A Drift Towards Security. Journal of Regional Security, 12(1), 51–74.

Warren, A.M., Sulaiman, A., & Jaafar, N.I. (2014). Social Media Effects on Fostering Online Civic Engagement and Building Citizen Trust and Trust in Institutions. Government Information Quarterly, 31(2), 291–301.

Опубліковано
2024-12-30
Розділ
Державне управління у сфері національної безпеки і оборони