Етична модель управління: концептуальний підхід
Анотація
Стаття присвячена питанню ролі етичного управління яке пропонується запровадити у форматі моделі. Оскільки етичне управління уявляється автором як динамічний і безперервний процес, який потребує адаптації до мінливого внутрішнього та зовнішнього контексту організації, такого як галузь, ринок, зацікавлені сторони, культура та цінності. Етичне управління приносить користь організаціям, покращуючи репутацію, довіру, лояльність, продуктивність і прибутковість, а також уникаючи юридичних, регулятивних і репутаційних ризиків. Наголошено що етичне управління може буде реалізовано у вигляді моделі. В свою чергу етична модель управління вимагає усвідомлення, відданості та дій з боку всіх рівнів організації, особливо вищого керівництва. Автором зазначено щоб етична модель управління дійсно стала дієвою вона по-перше має керуватись певним набором критеріїв (складових) яких потрібно дотримуватись щоб управління в середині організації та її розвиток відбувався в руслі етичних засад та принципів. Серед них виокремлені наступні: чесність, цілісність, справедливість, доброта, законність, досконалість, лідерство та відповідальність. Показано що концептуально етичне управління може бути реалізовано через низку підходів. Зокрема це традиційний підхід передбачає реалізацію через сприйняття суспільством управління як етичної категорії, за умов виконання поставлених завдань колективом не виходячи за рамки етичних норм та стандартів. Принциповий підхід базується на використанні етичних критеріїв для керування поведінкою, діями та політикою в організації. Підхід до опитування у сфері етичного регулювання реалізується на коротких практичних питаннях, які регулюють поведінку та процес прийняття етичних рішень в організації.
Зроблено висновок про те що кожна особистість привносить свій власний етичний профіль на робоче місце та несе кінцеву відповідальність за свої дії чи рішення з етичної точки зору. Однак організації можуть впливати і впливають на якість етичних рішень, які приймаються їхніми керівниками, менеджерами та працівниками, а також на етичні принципи, яких вони дотримуються та на які посилаються, приймаючи ці рішення тим самим реалізуючи етичне управління на практиці.
Завантаження
Посилання
Ivanchenkova, L.V., Kozak, K.B., Dolynska, O.O. (2022). The importance of business ethics in ensuring the effectiveness of financial and economic activity. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika, vol. 13. 85–91. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-0366/2022.13.10 [in Ukraine].
Dovgan, L.E., Veduta, L.L., Shkrobot, M.V. (2018). Modern concepts of organization management: teaching. guide for obtaining. Kyiv. KPI im. Ihoria Sikorskoho. [in Ukraine].
Virtue and ethics in the public sphere. UN. Vienna. (2021). URL: https://www.unodc.org/documents/e4j/IntegrityEthics/E4J_Integrity_and_Ethics_Module_13_final_UKR.pdf [in Ukraine].
Rudakevich, M.I. (2007). Professional ethics of civil servants: theory and practice of formation in the conditions of democratization of public administration: Ternopil: ASTON Publishing House. [in Ukraine].
Seryogin, S.M., Antonova, O.V., Khozhilo, I.I. (2010). Culture and ethics in public administration: science. development Kyiv: National Academy of Sciences. [in Ukraine].
Shtyryov, O.M. (2008). Ethical management – a component of the ethical infrastructure of the civil service. Scientific works [of the Petro Mohyla Black Sea State University], vol. 79, no. 66, 142–146. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Npchdupol_2008_79_66_29
Philips, R. (2004). Ethics and Manager’s Obligations Under Stakeholder Theory. Ivey Business Journal. Marсh/April, 1–5.
Whitton, H. (2001). Implementing effective ethics standards in government and the civil service. Transparency International, 2.
Whitton, H., Hazlehurst, C. (Eds.). (1999). The Public Sector Ethics Resource Series. Flaxton: Flaxton Mill House.