ВЛИЯНИЕ РЕЖИМОВ ЗАМОРАЖИВАНИЯ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ФИБРИНОГЕНА С ФЛУОРЕСЦЕНТНЫМ ЗОНДОМ ДСМ
Abstract
Методом флуоресцентной спектроскопии исследовано взаимодействие фибриногена с флуоресцентным зондом ДСМ после замораживания растворов бежа до -8 и -196°С с различной скоростью. На молекуле фибриногена обнаружено два типа центров связывания зонда, различающихся величинами параметров спектров флуоресценции. Показано, что при медленном замораживании происходят большие конформационные нарушения молкулы фибриногена, чем при быстром.
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА: фибриноген, конформация, флуоресцентная спектроскопия, зонд, связывание, замораживание, скорость охлаждения
Downloads
References
2. Добрецов Г.Е. Флуоресцентные зонды в исследовании клеток, мембран и липопротеинов. - М.: Наука, 1989,- 277 с.
3. Бойцов В.М., Орлов С.Н. // Биофизика. 1982. Т.27, №6. С. 1049-1052.
4. Бойцов В.М., Южаков В.И. // ДАН СССР. 1985. Т.281, №2. С.358-361.
5. Бойцов В.М // Биологические мембраны 1987. Т.4, №7. С.677-695.
б. Горбенко Г.Л., Нардид O.A., Дюбко Т.С.// BICH. Харк. Ун-ту. 1998. №410. Біофізичний вісн. Вил. 1. С. 86-95.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).