Оптимізація мережі закладів шкільної освіти України в умовах адміністративно-територіальної реформи: причини, регіональні відмінності, шляхи реалізації

  • Микола Барановський Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, Україна, Brnm@ukr.net https://orcid.org/0000-0002-0771-1126
  • Ольга Барановська Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, Україна, Olia_Bar@ukr.net https://orcid.org/0000-0001-5758-3129
Ключові слова: адміністративно-територіальна реформа, загальноосвітні навчальні заклади, оптимізація мережі шкільних установ, територіальні громади, освітні субвенції, опорні школи

Анотація

Проаналізовано динаміку мережі загальноосвітніх навчальних закладів України у пострадянський період. Виявлено загальні та регіональні невідповідності у темпах скорочення кількості закладів освіти і контингенту учнів, що є головною причиною зростання мережі малокомплектних шкіл. Розкрито особливості фінансування загальноосвітніх навчальних закладів в об’єднаних територіальних громадах, які сформувалися навколо різних типів поселень. Обґрунтовано доцільність і визначено шляхи оптимізації мережі закладів шкільної освіти у територіальних громадах України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Микола Барановський, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, Україна, Brnm@ukr.net

доктор географічних наук, професор, завідувач кафедри географії

Ольга Барановська, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, Україна, Olia_Bar@ukr.net

кандидат географічних наук, доцент кафедри географії

Посилання

1. Balans instytutsiynykh zmin. Polska osvita u perekhidnyi period (2015) [The balance of institutional changes. Polish education in transition period]. Varshava: Instytut osvitnikh doslidzhen, 24.

2. Kutsenko, V.I. (2007). Rozvytok sotsialnoi sfery v umovakh formuvannya rynkovykh vidnosyn (pytannia teorii i praktyky) [Social sphere development in the emerging market economy (questions of theory and practice). K.: RVPS Ukrainy NAN Ukrainy,100.

3. Mistseve samovryaduvannya u krainakh Skandynavii ta Baltii. Ohlyad / avtorskyi kolektyv D. Yang ta inshi (2016) [Local governments in Scandinavian and Baltic countries. Review]. SKL International, 59.

4. Niemets, K.A. (2014). Systema osvity Kharkivskoi oblasti: suspilno-geohrafichnyi aspekt: monografiya [The educa-tion system of Kharkiv region: the socio-geographical aspect: monograph]. Kharkiv: FOP Petrov V.V., 180.

5. Niemets, L.M. (2003). Prostorova organizatsiya sotsialno-geografichnykh protsesiv v Ukraini: monografiya [The spatial organization of social and geographical processes in Ukraine: monograph]. Kharkiv: RVV KhNU, 160.

6. Niemets, L.M. (2008). Suchasna terytorialna organizatsiya zakladiv doshkilnoi osvity u Sumskiy oblasti [The cur-rent territorial organization of pre-school educational institutions in Sumy region]. Chasopys sotsialno-ekonomichnoi geografii. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina, 4 (1), 156-161.

7. Tkachuk, A. (2015). Skandynavskyi shlyakh. Dosvid reform administratyvno-terytorialnoho ustroyu i mistsevoho samovryaduvannya u Danii ta Shvetsii [Scandinavian way. Experience of the reform of administrative and territo-rial structure and local governments in Denmark and Sweden]. Kopenhahen-Stokholm-Kyiv, 48.

8. Shevchuk, A.V. (2014). Regionalni osvitni systemy: teoriya, metodologiya, praktyka: monografiya [Regional educa-tional systems: theory, methodology, practice: monograph]. Lviv: IRD NAN Ukrainy, 420.

9. Shyian, R. (2016). Detsentralizatsiya osvity u Polshchi: dosvid dlya Ukrainy [Decentralization of education in Po-land: experience for Ukraine]. K., 44.
Опубліковано
2017-04-03
Цитовано
0 статей