Особливості творення культурного медіаконтенту міста (на прикладі програми «Культурна столиця»)

  • Лілія Василівна Темченко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-7072-013X
  • Юлія Станіславівна Гаркавенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-3975-3654
Ключові слова: місто, культурна ідентичність, культурний контент, програма «Культурна столиця», фестиваль, бренд-бук

Анотація

У статті з’ясовано стратегічне значення культурного мас-медійного контенту для українських міст сьогодні. Наголошено, що ЗМІ як транслятор культури сприяє збереженню національно-культурної ідентичності та робить культуру доступною для широких верств населення. На матеріалі реалізації програми «Культурна столиця» в м. Дніпро здійснено комунікаційний аналіз регіональних та національних видань. Особливу увагу приділено аналізу подієвої комунікації культурного спрямування в межах програми «Культурна столиця», визначено її роль у культурній самоідентифікації містян. З’ясовано, що регіональні події є складником формування національного культурного дискурсу. Виявлено специфіку подання матеріалів, присвячених реалізації цієї програми на загальнонаціональних телеканалах («ТСН. 1+1», «Прямий»), регіональних каналах («9 канал», «34 канал», «Суспільне Дніпро») та інформаційних міських порталах та блогах (dniprograd.org, kstati.dp.ua, dp.informstor.ua, blog.yakaboo та ukrfantclub.com.ua). Схарактеризовано відмінність у поданні матеріалів на різних інформаційних платформах, що виявлено в доборі інформації та характері її подачі, вербальних і невербальних засобах організації тексту, жанровій специфіці. Аналіз засвідчив, що культурний сегмент ефективно підтримують соцмережі, як-то YouTube, Facebook, Twitter. Ефективність соцмереж як каналів поширення інформації виявлена у зворотному зв’язку з користувачами, що уможливлює конструктивний діалог між продуцентами та реципієнтами. Зауважено, що однією зі стратегій реалізації програми «Культурна столиця» є проведення фестивалів, як-то: Book Space, «Джаз на Дніпрі», міждународний фестиваль блогерів, музичний фестиваль BezViz і DniPro GOGOLFEST. Фестивальний феномен розглянуто як чинник консолідації міської спільноти. Культурний ефект фестивального руху відбито через усвідомлення містянами унікальної та культурної важливості міста на Дніпрі, підвищення його статусу. Відзначено, що такі заходи роблять місто туристично привабливим.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Темченко, Л. В., & Гаркавенко, Ю. С. (2020). Особливості творення культурного медіаконтенту міста (на прикладі програми «Культурна столиця»). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/16540
Розділ
ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, СТРУКТУРИ ТА СТИЛІСТИКИ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТІВ