Експерти в медіа: від технології до екології

  • Вікторія Анатоліївна Маркова Харківськаї державна академія культури https://orcid.org/0000-0002-1866-5735
Ключові слова: медіавплив, журналістська етика, експерти в медіа, медіаекологія, комунікаційна технологія, медіасередовище України

Анотація

У статті висвітлено можливості переходу у взаємовідносинах журналістів, експертів та аудиторії з технологічного підходу до екологічного. Констатується, що, незважаючи на те, що в професійному колі відчувається зацікавленість проблематикою експертності в медіа, свідченням чого є обговорення цієї проблеми на різноманітних журналістських заходах (медіафорумах, семінарах, вебінарах, школах), вона майже не висвітлювалась у вітчизняних наукових публікаціях. Розглянуто чинники підвищення ролі експертності в медіа. Аналіз сучасного медіасередовища України демонструє, що залучення експертів до коментарів при підготовці журналістських матеріалів носить суто технологічний характер. Наслідками цього є ціла низка проблем у співпраці журналістів з експертами та у сприйнятті аудиторією медіапродуктів, які містять експертні коментарі. Обґрунтовується, що виходом з такої ситуації є перехід у взаємовідносинах журналістів і експертів від технологічного підходу до екологічного. Нині формується така нова міждисциплінарна галузь знань, як медіаекологія, яка своїм головним завданням бачить вивчення механізмів взаємодії людини та інформаційного середовища, пошук найбільш оптимальних моделей, які дозволяють ефективно використовувати медіатехнології, уникаючи при цьому їх негативного впливу на особистість і соціум. Сформульовано рекомендації, що дозволять вибудовувати взаємини між журналістами, експертами та споживачами інформації на основі медіаекологічного підходу. Розглянуто підвалини, що сприяють втіленню зазначених рекомендацій, а саме – просування послуг онлайн-платформ, що забезпечують співпрацю журналістів та експертів; подальший розвиток напрямку з медіаграмотності; активна діяльність фактчекінгових ресурсів; подальше професійне саморегулювання. Докладно розглянуто і проаналізовано онлайн-платформи, що забезпечують можливість співпраці журналістів та експертів. Визначено, що перспективою подальших досліджень за цією темою може бути визначення критеріїв експертності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Маркова, В. А. (2020). Експерти в медіа: від технології до екології. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/16530
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ