Інноваційні інструменти та засоби медіамоніторингу

  • Олександр Васильович Курбан Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ https://orcid.org/0000-0002-3937-7441
Ключові слова: медіа, моніторинг, контент, контент-аналіз, штучні нейронні мережі, Big Data

Анотація

У статті представлено дослідження, присвячене аналізу наявних та перспективних можливостей управління інформаційними процесами в контексті медіамоніторингу. Визначаються сучасні інструменти здійснення автоматизованого пошуку, систематизації та фіксації контенту з розробкою відповідних алгоритмів та програмно-апаратних засобів. Як базові інструменти пошуку контенту пропонуються методи прес-кліпінгу, контент-аналізу та методи формалізації даних при створенні профільних медіазвітів. Пропонується базовий алгоритм медіамоніторингу, що містить три етапи. Перший етап передбачає збирання тематичної інформації із первинною систематизацією отриманих даних за критеріями хронології публікації, ключових слів (назви, терміни, імена) та локалізації зони пошуку в онлайн- та офлайн-форматах. До другого етапу належать завдання поглибленої систематизації отриманих даних шляхом впорядкування за пошуковими запитами та змістовного аналізу контенту. На третьому етапі алгоритм обробки контенту передбачає його візуалізацію, аналіз та розробку рекомендацій щодо прийняття відповідних рішень. В якості інструментів реалізації медіамоніторингу розглядаються два блоки – ручна та автоматизована процедури. Ручна робота передбачає виконання певної послідовності дій групою профільних фахівців. Для реалізації автоматизованої процедури передбачається використання таких засобів, як BigData, штучні нейронні мережі, ройовий інтелект та ін. Робиться акцент на необхідності формування в Україні практики інтегрованих, міжгалузевих проектів, що спрямовуватимуться на вирішення питань вдосконалення управління інформаційними процесами, зокрема у сфері медіа. Результатами такої роботи має бути створення відповідних програмно-апаратних засобів, які матимуть функції автоматизованого моніторингу та управління інформаційними полями в українських медіа.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Курбан, О. В. (2020). Інноваційні інструменти та засоби медіамоніторингу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (17). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/16528
Розділ
ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ