Вивчення факторів формування стресу і його вплив на процеси пам’яті у студентів-медиків i курсу. Рекомендації щодо зниження стресу і поліпшення пам’яті у студентів

  • Olga Sukachova V. N. Karazin Kharkiv National University, Kharkiv.
  • Diana Voloshyna University of Michigan, Ann Arbor, USA.
Ключові слова: фактори формування стресу, пам’ять, студенти-медики, дезадаптація, рекомендації, зниження стресу, поліпшення пам’яті.

Анотація

Для визначення психологічних характеристик відповіді на стрес серед студентів-медиків було обстежено 77 студентів І курсу медичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (24 юнака та 53 дівчини віком від 16 до 23 років). Дослідження показало, що для першокурсників навчання стає сильним інтелектуальним і емоційним перевантаженням. Під час роботи визначені найбільш яскраво виражені причини стресу. Виявилося, що для юнаків це відсутність підручників, а для дівчат – нездатність організувати свій розпорядок дня, сором’язливість і боязкість. Найпотужніші чинники у формуванні стресових розладів серед усіх студентів, незалежно від статі, – нерегулярний прийом їжі та велике навантаження. Показники смислової і механічної пам’яті серед дівчат були в основному вище, ніж серед юнаків. Це може свідчити про те, що дівчата більш уважні та здатні краще зосереджуватися на процесі навчальної діяльності. Розроблено алгоритм рекомендацій з надання всебічної допомоги студентам з подолання стресу і поліпшення пам’яті

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Olga Sukachova, V. N. Karazin Kharkiv National University, Kharkiv.
PhD, Assistant of the Department of Psychiatry, Narcology.
Diana Voloshyna, University of Michigan, Ann Arbor, USA.
MD, PhD, Research fellow, Substance Abuse Research Center, School of Medicine.

Посилання

Grigor'eva N. V. Obrazovanie kak faktor protsessa professional'nogo samoopredeleniya molodezhi, ee adaptatsii v sovremennykh usloviyakh [Education as a factor in the process of professional self-determination of youth, its adaptation in modern conditions]. Sotsial'naya psikhologiya XXI stoletiya [pod red. V. V. Kozlova] [Social psychology of the XXI century [ed. V. V. Kozlova]]. Yaroslavl, 2004, vol. 1, pp. 179-185. (In Russ.)

Voloshyna D. M., Sukachova O. M. Study of factors of stress formation among medical students and its gender characteristic. The Collection of Humanitarian Studies, 2016, no. 3. Available at: http://j-chr.com/ (accesse 23.01.2017).

Henning K., Ey S., Shaw D. Perfectionism, the imposterphenomenon and psychological adjustment in medical, dental, nursing and pharmacy students. Med Educ. 1998, no. 32, pp. 4 56-464.

Helmers K. F., Danoff D., Steinert Y., Leyton M., Young S. N. Stress and depressed mood in medical students, law students, and graduate students at McGill University. Academic Medicine, 1997, August, vol. 72, issue 8, pp. 708-714.

Dyrbye L. N., Thomas M. R., Eacker A. [et al.] Race, ethnicity, and medical student well-being in the United States. Arch Intern Med., 2007, no. 167, pp. 2103-2109.

Yusoff M. S., Abdul Rahim A. F., Baba A. A., Ismail S. B., Mat Pa M. N., Esa A. R. The impact of medical education on psychological health of students: a cohort study. Psychol Health Med., 2013, no. 18, pp. 420-430.

Schernhammer E. S., Colditz G. A. Suicide rates among physicians: a quantitative and gender assessment (meta-analysis). Am. J. Psychiatry, 2004, no. 161, pp. 2295–2302.

Lapach S. N., Chubenko A. V., Babich P. N. Statisticheskie metody v mediko-biologicheskikh issledovaniyakh s ispol'zovaniem Excel [Statistical methods in biomedical research using Excel]. Kyiv, Morion Publ., 2001, 408 p. (In Russ.)

Sukachova O. M., Voloshyna D. M. Formation of adaptive abilities among first-year medical students. Problems of modern education: a collection of scientific and methodological works. Kharkiv, V. N. Karazin Kharkiv national university, 2017.
Опубліковано
2017-09-26
Як цитувати
Sukachova, O., & Voloshyna, D. (2017). Вивчення факторів формування стресу і його вплив на процеси пам’яті у студентів-медиків i курсу. Рекомендації щодо зниження стресу і поліпшення пам’яті у студентів. Психіатрія, неврологія та медична психологія, 4(1 (7), 107-110. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/pnmp/article/view/9316
Розділ
Медична психологія