Вивчення факторів формування стресу і його вплив на процеси пам’яті у студентів-медиків i курсу. Рекомендації щодо зниження стресу і поліпшення пам’яті у студентів
Анотація
Для визначення психологічних характеристик відповіді на стрес серед студентів-медиків було обстежено 77 студентів І курсу медичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (24 юнака та 53 дівчини віком від 16 до 23 років). Дослідження показало, що для першокурсників навчання стає сильним інтелектуальним і емоційним перевантаженням. Під час роботи визначені найбільш яскраво виражені причини стресу. Виявилося, що для юнаків це відсутність підручників, а для дівчат – нездатність організувати свій розпорядок дня, сором’язливість і боязкість. Найпотужніші чинники у формуванні стресових розладів серед усіх студентів, незалежно від статі, – нерегулярний прийом їжі та велике навантаження. Показники смислової і механічної пам’яті серед дівчат були в основному вище, ніж серед юнаків. Це може свідчити про те, що дівчата більш уважні та здатні краще зосереджуватися на процесі навчальної діяльності. Розроблено алгоритм рекомендацій з надання всебічної допомоги студентам з подолання стресу і поліпшення пам’яті
Завантаження
Посилання
Григорьева Н. В. Образование как фактор процесса профессионального самоопределения молодежи, ее адаптации в современных условиях / Н. В. Григорьева // Социальная психология XXI столетия / под ред. В. В. Козлова. – Ярославль, 2004. – Т. 1. – С. 179–185.
Voloshyna D. M. Study of factors of stress formation among medical students and its gender characteristic [Electronic Resource] / D. M. Voloshyna, O. M. Sukachova // The Collection of Humanitarian Stud-ies. – 2016. – No 3. – Way of access : http://j-chr.com/.
Henning K., Ey S., Shaw D. Perfectionism, the imposter phenomenon and psychological adjustment in medical, dental, nursing and pharmacy students. Med. Educ. – 1998. – No 32. – P. 456–464.
Helmers K. F. Stress and depressed mood in medical students, law students, and graduate students at McGill University / K. F. Helmers, D. Danoff, Y. Steinert, M. Leyton, S. N. Young // Academic Medicine. – August 1997. – Vol. 72, issue 8. – P. 708–714.
Dyrbye L. N. Race, ethnicity, and medical student well-being in the United States / L. N. Dyrbye, M. R. Thomas, A. Eacker [et al.] // Arch Intern Med. – 2007. – No 167. – P. 2103–2109.
Yusoff M. S. The impact of medical education on psychological health of students: a cohort study / M. S. Yusoff, A. F. Abdul Rahim, A. A. Baba, S. B. Ismail, M. N. Mat Pa, A. R. Esa // Psychol Health Med. – 2013. – No 18. – P. 420–430.
Schernhammer E. S. Suicide rates among physicians: a quantitative and gender assessment (meta-analysis) / E. S. Schernhammer, G. A. Colditz // Am. J. Psychiatry. – 2004. – No 161. – P. 2295–2302
Лапач С. Н. Статистические методы в медико-биологических исследованиях с использованием Excel / С. Н. Лапач, А. В. Чубенко, П. Н. Бабич. – К. : Морион, 2001. – 408 с.
Sukachova O. M. Formation of adaptive abilities among first-year medical students / D. M. Voloshyna, O. M. Sukachova // Problems of modern education: a collection of scientific and methodological works. – Kharkiv : V. N. Karazin Kharkiv national university, 2017.
Авторське право (c) 2017 Olga Sukachova, Diana Voloshyna
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.