Аудіальний код роману Г. де Мопассана «Сильна як смерть»

  • Ирина Робертовна Мурадова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: Г. де Мопассан, «Сильна як смерть», інтермедіальність, аудіальний код, музичний екфрасис

Анотація

Статтю присвячено аналізові аудіальної поетики роману Г. де Мопассана «Сильна як смерть». Встановлено, що міметичні музичні екфрасиси (словесні описи й згадування творів Й. Гайдна, Р. Шумана, Ф. Шуберта, Ш. Гуно) – монологічні, повні й неповні, дискретні – виконують характерологічну, експресивно-емоційну й сюжетно-композиційну функції, створюючи внутрішній сюжет нюансованих вражень і станів протагоніста. Проблематика роману втілюється й у немузичних аудіальних засобах (звучання людського голосу, луна, тривожний бій годинника).

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ирина Робертовна Мурадова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

старший викладач кафедри історії зарубіжної літератури
і класичної філології

Посилання

1. Геллер Л. М. Воскрешение понятия или Слово об экфрасисе / Л. М. Геллер // Экфрасис в русской литературе: Труды Лозаннского симпозиума. – М., 2002. – С. 5–22.

2. Гир А. Музыка в литературе: влияния и аналогии / А. Гир; перев. с нем. И. Борисовой // Вестник молодых ученых. Сер. : Гуманит. науки. – СПб., 1999. – № 1. – С. 86–99.

3. Данилин Ю. И. Жизнь и творчество Мопассана: монография / Ю. Данилин. – М. : Худож. лит., 1968. – 256 с.

4. Евнина Е. М. Проблема литературного импрессионизма и различные тенденции его развития во французской прозе конца XIX – начала XX века / Е. Евнина // Импрессионисты, их современники, их соратники. – М., 1976. – С. 254–287.

5. Кирнозе З. И. Мопассан Ги де // Зарубежные писатели: в 2 ч. – М. : Дрофа, 2003. – Ч. 2. – С. 98–105.

6. Котелевская В. В. Русская германистика: Ежегодник Российского союза германистов. Т. 10. – М.: Языки славянской культуры, 2013. – С. 99–106.

7. Лотман Ю. М. Семиосфера / Ю. М. Лотман. – СПб. : Искусство, 2001. – 704 с.

8. Мопассан Г. де. Жизнь пейзажиста / Ги де Мопассан // Собр. соч. в 12 т. – М. : Правда, 1958. – Т. 11. – С. 149–368.

9. Мопассан Г. де. На воде / Ги де Мопассан // Собр. соч. в 12 т. – М. : Правда, 1958. – Т. 7. – С. 263–360.

10. Мопассан Г. де. Сильна как смерть / Ги де Мопассан // Собр. соч. в 12 т. – М. : Правда, 1958. – Т. 8. – С. 149–368.

11. Тишунина Н. В. Методология интермедиального анализа в свете междисциплинарных исследований / Н. В. Тишунина // Методология гуманитарного знания в перспективе XXI века : материалы междунар. науч. конф. / Санкт–Петербур. филос. об-во. – СПб., 2001. – C. 149–154.

12. Фарино Е. Введение в литературоведение: учеб. пос. / Ежи Фарино. – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2004. – 639 с.

13. Яценко Е. В. Любите живопись, поэты. Экфрасис как художественно-мировоззренческая модель / Е. В. Яценко // Вопросы философии. – 2011. – № 11. – С. 47–57.
Опубліковано
2017-12-12
Як цитувати
Мурадова, И. (2017). Аудіальний код роману Г. де Мопассана «Сильна як смерть». Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (76), 325-329. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/9338
Номер
Розділ
Аналіз художнього тексту і цілісність художнього твору