Distance Accompanying Course in the Ukrainian Language Phonetics for Foreign Students at the Main Stage of Training.

  • Ю. М. Мирошниченко

Abstract

The article analyzes the possibility of using distance learning/teaching language as a foreign one in general and the Ukrainian language phonetics in particular. The author focuses on the peculiarities of distance education in comparison with a traditional process of learning/teaching. It has been proposed to create a distance learning/teaching course in the Ukrainian language phonetics which will connect the principles of accompanying and correction phonetic courses for further use at the main stage of training.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Азимов Э.Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э.Г. Азимов, А.Н. Щукин. – М. : Изд-во ИКАР, 2009. – 448 с.

2. Антонів О. Дистанційне вивчення мови: проблеми та методи іноземцями / Олександра Антонів // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – Львів : Львів. нац. ун-т імені Івана Франка, 2007. – Вип. 2. – С. 48–54.

3. Бондарева О.В. Фонетический аспект дистанционного обучения РКИ / О.В. Бондарева // Русский язык за рубежом. – 2009. – № 1. – С. 57–60.

4. Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія / [М.Л. Смульсон, Ю.І. Машбиць, М.І. Жалдак та ін.]; за ред. М.Л. Смульсон. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – 240 с.

5. Донченко Тамара. Вивчення фонетики української мови студентами-іноземцями / Тамара Донченко // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – Львів : Львів. нац. ун-т імені Івана Франка, 2010. – Вип. 5. – С. 75–81.

6. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.udec.ntu-kpi.kiev.ua

7. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс] / Ортинський В.Л. – Режим доступу : http://pidruchniki.com/19991130/pedagogika/pedagogika_vischoyi_shkoli

8. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению / Е.И. Пассов. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 1991. – 223 с.

9. Педагогический терминологический словарь. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://pedagogical_dictionary.academic.ru/3221/Тьютор

10. Програма з української мови для студентів-іноземців підготовчих факультетів України / Уклад. Л.Г. Новицька. – Київ, 2002. – № 10. – С. 12–38.

11. Тоцька Н.І. Сучасна українська літературна мова / Н.І. Тоцька. – К. : Вища школа, 1981. – 182 с.

12. Ушакова Н.І. Когнітивні основи формування комунікативної компетентності іноземних студентів у підручнику з мови навчання / Н.І. Ушакова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти
на сучасному етапі : зб. наук. праць. – Харків : Харків. нац. ун-т імені В.Н. Каразіна, 2014. – Вип. 25. – С. 65–74.

13. Шутова М.Н. Теория поэтапного формирования умственных действий и понятий и обучение иностранцев русскому языку (фонетический аспект) / М.Н. Шутова. – М. : Гос. ин-т рус. яз. им. А.С. Пушкина, 2004. – 146 с.
Published
2016-04-17
How to Cite
Мирошниченко, Ю. М. (2016). Distance Accompanying Course in the Ukrainian Language Phonetics for Foreign Students at the Main Stage of Training. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, (26), 91-99. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/2837