Філософські компетентності як складова класичної університетської освіти глобалізаційної доби

  • Надія Степанівна Корабльова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: філософські компетентності, глобалізація освіти, громадянське служіння, ризикогенність особи

Анотація

Виявлено соціокультурний зміст трансформації призначення сучасного класичного університету. Акцент зроблено на значенні філософських компетентностей, філософської культури мислення у їхніх впливах на формування людини й громадянина, що є однією з провідних місій університету. Діяльність університетів підлягає критичній рефлексії та теоретико-методологічному аналізу у вимірі епохи часів освітньої глобалізації та емансипації університетів від держави.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бішоп Д. Американська перспектива щодо особистісно-орієнтованої освіти / Д. Бішоп // Філософія освіти. – 2010. – № 1–2 (9). – С. 123–136.

Браун В. Разрушая демократию: реконституирование государства и субъекта неолиберализмом / В. Браун ; пер. с англ. : В. Кораблевой // TOPOS. – 2015. – № 2–3. – С. 11–41.

Зінченко В. Інституалізація моральної свідомості як передумова суспільного розвитку в західній соціальній філософії освіти / В. Зінченко // Філософія освіти. – 2013. – № 1–2 (9). – С. 137–149.

Колотило М. Співвідношення впливу національної держави та влади ринку у формуванні місії сучасного Університету / М. Колотило // Філософія освіти. – 2011. – № 1–2 (13). – С. 313–321.

Култаєва М. Філософія: життя після смерті. Німецький погляд на постболонські реалії / М. Култаєва // Філософська думка. – 2011. – № 2. – С. 70–84.

Култаєва М. Антропотехнічний поворот та його соціально-філософські та філософсько-освітні імплікації у теоретичних розвідках П. Слотердайка / М. Култаєва // Філософія освіти. – 2014. – № 1 (14). – С. 54–75.

Методологічний семінар «Мультикультурна освіта: досвід США та його інтерпретації в українському контексті» // Філософія освіти. – 2013. – № 2 (13). – С. 166–220.

Мор Г. Чи потребують сучасні суспільства орієнтацій і чи може їх надати філософія? / Г. Мор ; пер. з нім. М. Култаєвої // Філософська думка. – 2010. – № 2. – С. 68–83.

Рогожа М. Місія університету в Західноєвропейській культурі (етичні та соціологічні аспекти) / М. Рогожа, С. Курбатов // Філософія освіти. – 2017. – № 2 (21). – С. 29–45.

Пикетти Т. Капитал в ХХІ веке / Т. Пикетти. – Москва : Ad Marginem, 2015. – 529 с.

Рорти Р. От религии через философию к литературе: путь западных интеллектуалов / Р. Рорти // Вопросы философии. – 2003. – № 3. – С. 30–41.

Шильман М. (Э)миссия университета / М. Шильман, О. Перепелица // TOPOS. – 2015. – № 2–3. – С. 163–174.

Опубліковано
2021-07-30
Як цитувати
Корабльова, Н. С. (2021). Філософські компетентності як складова класичної університетської освіти глобалізаційної доби. Проблеми сучасної освіти, (11), 5-14. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17632